دفاع محمود عباس از رئیس جمهور مصر

السیسی مصر را از تاریکی مطلق نجات داد!

کدخبر: 2057642

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه مسجدالاقصی خط قرمز است، عنوان داشت: فعالیت‌های بین المللی رهبران فلسطین برای تحقق اهداف خود ادامه خواهد داشت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین این سخنان را در نشست کمیته مرکزی جنبش فتح در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در شهر رام الله مطرح کرد.

وی اعضای این کمیته را در جریان آخرین تحولات و تماس‌های سیاسی در دو سطح عربی و بین المللی از جمله نامه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که فرستاده‌اش میخائیل بوگدانف، آن را منتقل کرد، گذاشت.

وی بر ادامه حمایت رسمی فلسطین از طرح فرانسه و تلاش‌های اخیر مصر و اردن جهت اجرای تعهدات لازمه از سوی اسرائیل برای به پیش بردن روند صلح تاکید کرد.

کمیته مرکزی فتح نیز بر مسئولیت ملی و عربی و اسلامی و بین المللی جهت حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی تاکید کرد و خواهان به کارگیری تمامی نیروهای رسمی و مردمی قانونی عربی و اسلامی جهت اعمال فشار بر اسرائیل برای ناکام گذاشتن طرح‌هایش و جلوگیری از اهانت به مسجد الاقصی شد.

عباس همچنین موضع مصر را ستود و این کشور را ستون اساسی خواند که از عربی گرایی و اسلام حفاظت می‌کند و گفت: "مصر به منزله برادر بزرگ‌تر و مادر دنیا است و اگر این کشورنبود، ممکن بود که کشورهای عربی یا اسلامی وجود نداشته باشند."

وی گفت: ما سالگرد انقلاب 23 ژوئیه و سالگرد 30 ژوئن و سالگرد سوم ژوئیه، انقلاب بزرگی را جشن می‌گیریم که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر آن را بر دوش کشید و "مصر را از تاریکی نجات داد." این موضع و نظر ما است و ما معتقدیم که تاریخ سوم ژوئیه همان تاریخی است که مصر را در وهله نخست و سپس کشورهای عربی و اسلامی‌ را از تاریکی نجات داد به همین دلیل ما به مردم مصر ودولت این کشور و عبدالفتاح سیسی تبریک می‌گوییم.

وی تاکید کرد که مصر همواره فلسطین و مساله آن و مردم آن را یک مساله داخلی مصری و نه سیاست خارجی کشور به شمار می‌آورد، به این معنی که فلسطین بخشی از امنیت ملی مصر است به همین دلیل مصر همواره به فلسطین و مسائل آن اهمیت می‌دهد و مصر با مشکلات فلسطین زندگی می‌کند و مساله فلسطین را در راس اولویت‌هایش قرار می‌دهد و ما این مساله را در سیاست مصر و در مواضع رهبران مصری ازرئیس جمهور گرفته تا کوچک‌ترین شهروند مصری احساس می‌کنیم.

عباس از سیسی به دلیل آنکه علی رغم مشکلاتش و رنج‌هایش، اما مواضع ثابتی در قبال مساله فلسطین دارد، قدردانی کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: