دبیرکل اتحادیه عرب:

اوضاع وخیم سوریه قلب تمام اعراب را به درد می‌آورد!

کدخبر: 2057673

دبیرکل اتحادیه عرب نسبت به ادامه وخامت شرایط انسانی در سوریه به ویژه حلب به شدت ابراز ناراحتی کرد و نسبت به پیامدهای دخالت‌های خارجی در این کشور هشدار داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "محمود عفیفی"، سخنگوی احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب به نقل از وی درباره شرایط انسانی وخیم در سوریه گفت: قلب تمامی اعراب با مشاهده کشتارها، محاصره و آوارگی در سوریه که حتی شامل حال کودکان و زنان و سالخوردگان نیز می‌شود، به درد می‌آید.

عفیفی گفت:‌ آقای دبیر کل بر لزوم توقف درگیری‌ها در سوریه جهت ایجاد فرصتی برای ورود کمک‌های انسانی فوری به مناطق محاصره شده تاکید کرد و این امر را مسئولیتی انسانی و اخلاقی که نباید از آن غفلت شود، توصیف کرد و گفت: برقراری آتش بس حداقل کاری است که باید برای جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع انسانی در سوریه انجام شود.

ابوالغیط در ادامه نسبت به افزایش دخالت‌های خارجی در امور داخلی سوریه و پیامدهای این دخالت‌ها در طولانی شدن درگیری‌ها و وخامت اوضاع هشدار داد و تاکید کرد: ‌چارچوب کشورهای عربی هنوز مناسب‌ترین ورودی برای رسیدگی به شرایط پیچیده در سوریه است و البته اقدامات مسلحانه هرگز به درگیری‌ها در این کشور پایان نمی‌دهد و باید روند سازش سیاسی در سوریه از سرگرفته شده و بستری مناسب برای ازسرگیری مذاکرات میان طرف‌های سوری فراهم شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: