کارتر: عملیات نظامی آمریکا در افغانستان ادامه خواهد داشت

کدخبر: 2057684

"اشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا با تایید کشته شدن یک سرباز آمریکایی در انفجار روز گذشته "هلمند" بر تداوم حضور نیروهای این کشور در خاک افغانستان تاکید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: ناتو روز گذشته از کشته و زخمی شدن تعدادی از نظامیان آمریکایی به دنبال انفجار یک بمب کنار جاده‌ای خبر داده بود.

این بمب هنگامی منفجر شد که نظامیان آمریکایی و افغانستانی در حال انجام یک عملیات مشترک در شهر «لشگرکاه» مرکز ولایت «هلمند» افغانستان بودند.

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا با تایید کشته شدن یک سرباز آمریکایی و زخمی شدن 7 نظامی دیگر در هلمند افغانستان، بر تداوم عملیات نظامی نیروهای آمریکا و ناتو در خاک این کشور تاکید کرد.

به گفته وی، در نتیجه انفجار یک مین کنار جاده‌ای، 6 سرباز افغانستانی نیز زخمی شده‌اند.

وزیر دفاع آمریکا گفته است: این رویداد غم‌انگیز در ولایت هلمند به ما گوشزد می‌کند که افغانستان هنوز هم یک منطقه خطرناک باقی مانده و ما با وجود پیشرفت نیروهای افغانستانی در تامین امنیت کشورشان، کار سختی در پیش داریم.

وی افزود: ما به کار با حکومت افغانستان و شرکایمان در سازمان ناتو ادامه خواهیم داد تا توانایی و ظرفیت نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان را بالا ببریم تا این نیروها بتوانند امنیت و صلح را که مردم افغانستان سزاوارش هستند، تامین کنند».

کارتر در این بیانیه، مراتب همدردی خود را به خانواده‌های قربانیان این انفجار ابراز داشت.

ارسال نظر: