ربیعی در جلسه شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد:

تعداد ۱۰۰ هزار شغل در سال ۹۵ ایجاد خواهد شد

کدخبر: 2057762

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با یک درصد رشد در حوزه اشتغال در سال ۹۵ تعداد ۱۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: علی ربیعی عصر امروز در جلسه شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته دولت اظهار کرد: نگاه شهید باهنر مهربانانه و خاص بود.

وی با بیان اینکه شهید باهنر از عرصه فرهنگ به سیاست آمد و توجه خاصی به تربیت کودکان داشت، افزود: باید مسؤولان عمق نگری و آرامش و ادب شهید باهنر را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: شهید رجایی منحصر به فرد بود و سادگی رجایی همراه با شخصیت وی عجین بود.

وی گفت: کسی نمی‌تواند کت و شلوار تمیز و قدیمی و مندرس شهید رجایی را از یاد ببرد رئیس جمهوری که کار خود را از کاسه و بشقاب فروشی شروع کرد.

ربیعی با بیان اینکه درسی را که در زندگی خود آموخته بودم از شهید باهنر بود که دوست و غم خوار همه بود، تصریح کرد: امروز بیش از همیشه به غمخوارگی نیاز داریم و ساده زندگی کردن را پیشه خود کنیم.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم از انقلابی بودن انحراف نداشته باشیم باید رجایی و منش وی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

این مسؤول گفت: رجایی ادب را در برابر رئیس جمهور بی‌ادب رعایت می‌کرد و باید ادب رجایی را سرلوحه کار خود در مسئولیت‌ها قرار دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به دیدار امروز رئیس جمهور و هیأت وزیران با مقام معظم رهبری و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعتماد دارند، تصریح کرد: در بحث اقتصاد در این دولت اتفاقات خوبی رخ داده است که شاید خودمان هم متوجه آن نشده‌ایم.

ربیعی گفت: خودمان متوجه نمی‌شویم که چقدر شرایط تغییر کرده است و فشار اقتصادی که در کشور وجود داشت اکنون دیگر وجود ندارد و سهم نفت را نیز در اقتصاد کم کردیم.

این مسؤول تبیین کرد: امروزه اقتصاد کشور را پیش‌بینی‌پذیر کرده‌ایم و با کاهش تورم نشان دادیم که خیلی از کارها را می‌توان در کشور انجام داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشریح کرد: اگر رشدی را در اقتصاد بدون در نظر گرفتن تورم تجربه می‌کردیم در آینده نیز با مشکل روبه‌رو می‌شدیم.

وی با گریزی به گذشته گفت: یادمان نرفته که عده‌ای به صف می‌ایستادند و سکه و ارز خرید و فروش می‌کردند و نوبت سکه و ارز می‌فروختند.

ربیعی اضافه کرد: اما امروز ارز ما تثبیت شده است و در خصوص بدهی به پیمانکاران کارهای خوبی انجام شده و مجلس نیز مصوبه خوبی داشته است و حتی امکان تهاتر بین بخش خصوصی و دولت برای بدهی‌ها وجود دارد.

وی تبیین کرد: منابع بانکی به سوی سرمایه در گردش سوق پیدا کرده است و رونق اشتغال و تولید با قوت در دولت مد نظر قرار گرفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به استراتژی‌هایی که در خصوص اشتغال دنبال می‌شود، یادآور شد: استراتژی ما این است که مشاغل خرد را برای ایجاد اشتغال مورد حمایت قرار دهیم.

ربیعی عنوان کرد: دولت یازدهم در شروع به کار خود با ریزش نیرو در دولت قبل مواجه بود، اما این دولت توانست از طریق ثبت مشاغل از ریزش 300 هزار نیرو جلوگیری کند.

وی به استراتژی دیگر اشتغال اشاره کرد و توضیح داد: با یک درصد رشد در حوزه اشتغال در سال 95 تعداد 100 هزار شغل در کشور ایجاد خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: 430 هزار دفترچه تأمین اجتماعی که در 5 ماه اول صادر کردیم که نشان‌دهنده توجه دولت و خدمات‌دهی در این حوزه است.

ربیعی با اشاره به سیاست رفاهی در دولت تدبیر و امید، مطرح کرد: در گذشته برای جبران کمبودها به افراد پول می‌دادند که کشور در این خصوص عقب‌گرد کرد و با سیاست رفاهی صدقه‌ای در کشور مواجه شدیم و موجب شد مردم هر روز محتاج‌تر شوند.

وی تأکید کرد: اما دولت یازدهم این سیاست را جبران کرد و روی سیاست توانمندسازی تمرکز می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این دولت 11 میلیون نفر را بیمه کرده که اکثراً حاشیه‌نشین و دارای مشاغل غیررسمی بودند که سرانه درمان آنها 36 هزار تومان بود که کار بزرگی در وزارت رفاه صورت گرفت.

ارسال نظر: