در نهمین دوره آموزشی و فرهنگی اندیشه‌های آسمانی مطرح شد؛

رحیم‌پور: اگر روزی برسد که کسی در مقابل ظلم نایستد جامعه دچار فساد می‌شود

کدخبر: 2057860

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر روزی برسد که هیچ کس در مقابل ظلم نایستد جامعه دچار فساد می‌شود و باید با تمام توان در مقابل مستکبرین ایستاد و نتیجه را به خدا بسپاریم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: حسن رحیم‌پور‌ازغدی ظهر امروز در نهمین دوره آموزشی و فرهنگی اندیشه‌های آسمانی که در دانشگاه فرهنگیان بهشتی در حال برگزاری است، اظهار داشت: جهاد فرهنگی و هنری کار مشکلی است که جریان‌های ضد بشر را به نفع بشر تبدیل می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه تصریح کرد: در عرصه هنر و تعلیم و تربیت اگر نمی‌خواهیم زیر دست دشمن باشیم باید تلاش زیادی انجام دهیم تا بتوانیم قدرت جهانی را در دست بگیریم، انواع جهاد داریم که از جهاد نرم‌افزاری آغاز و به جهاد سخت‌افزاری می‌رسد.

وی با اشاره به حدیث پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: سه قطره مقدس داریم، اول قطره اشکی که مومن در نماز می‌ریزد، قطره عرق کارگر در جهاد اقتصادی و قطره خون مجاهد در جنگ و جامعه بدون این سه قطره جامعه انسانی نیست.

رحیم‌پور‌ازغدی با اشاره به اینکه مجاهد معمولی بودن برای مقابله با ظالمان کافی نیست، عنوان کرد: جهاد کبیر برای این امر مناسب است، همانطور که از ابتدای انقلاب مجاهدان زیادی داشتیم اما چون مجاهد کبیر نبودند حرف و عملشان در جامعه کنونی دچار تغییر شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: کسانی که وسط مبارزه کم می‌آورند با توجه به سخن امام رضا(ع) این افراد دچار سستی در دین هستند و تمام ارزش‌ها را به بازی می‌گیرند، همچنین تمام پیامبران و رهبران جبهه حق را تحقیر کرده‌اند و به جبهه حق خیانت می‌کنند و سرانجام این افراد جهنم است.

وی در ارتباط با هدف جهاد از نظر اسلام گفت: هدف جهاد از دید قرآن اصلاح جامعه، مبارزه با ظلم و فساد و نجات بشریت است و خداوند در قرآن تاکید زیادی بر صلح دارد و نباید افراد بی‌طرف باشند و مسلمانان باید در جهت اتمام جنگ‌ها بکوشند.

رحیم‌پور‌ازغدی در ادامه تاکید کرد: صلح بدون عدالت معنایی ندارد و باید در صلح کردن به حقوق بشر و افراد مظلوم توجه بشود، لذا صلح به هر قیمتی معنا ندارد و باید توجه جدی به عدالت شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه از دید اسلام با هیچ قوم و ملیتی دشمنی ذاتی نداریم، خاطرنشان کرد: جهاد با افراد ظالم تا ابد ادامه ندارد بلکه تا زمانی که فرد ظالم دست از ظلم بردارد ادامه پیدا می‌کند، امام خمینی(ره)، نیز که شعار مرگ بر آمریکا را می‌گفتند فقط تا زمانی این شعار را باید ادامه داد که مستکبرین دست از ظلم و تجاوز بردارند و گرنه باید آنقدر مبارزه را ادامه داد تا ریشه فتنه و تجاوز از بین برود.

وی در ادامه افزود: کسانی که می‌گویند دین باید بدون جنگ باشد و صلح باید به هر قیمتی وجود داشته باشد در اشتباه هستند زیرا خداوند در قرآن جامعه جهانی این چنینی را نمی‌پذیرد و می‌فرماید در برابر افراد ظالم بایستید، خداوند ظلم را دفع می‌کند اما به دست خود افراد و به صورت غیرمستقیم این امر حاصل می‌شود.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه جهاد دفاع از انسان مظلوم است عنوان کرد: اگر روزی برسد که هیچ کس در مقابل ظلم نایستد جامعه دچار فساد می‌شود و باید با تمام توان در مقابل مستکبرین ایستاد و نتیجه را به خدا بسپاریم.

ارسال نظر: