معاون رئیس جمهور در نشست خبری:

بخش قابل توجهی از نمایندگان از توضیحات فانی قانع شدند

کدخبر: 2058002

معاون پارلمانی رئیس جمهور با ارائه گزارشی از اقدامات سه ساله دولت در مورد استیضاح فانی گفت: نمایندگان حق سوال دارند، در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها توضیحاتی از طرف وزیر ارائه شده که بخش قابل توجهی از نمایندگان قانع شدند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: حسینعلی امیری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: این دو شخصیت به دست منافقان پلید به شهادت رسیدند و هیچ‌گاه تاریخ و ملت ایران جنایتکاران را فراموش نمی‌کند.

وی با اشاره به حمایت سازمانهای اطلاعاتی صهیونیستی از منافقان افزود: این سازمانها به دنبال زنده کردن نام آنها هستند، غافل از اینکه زنده کردن نام منافقین نفرت مردم ایران را نسبت به آنها بیشتر می‌کند چرا که با مطرح شدن اینها از طرف سازمانهای صهیونیستی نفرتی در نسل سوم و چهارم انقلاب نیز ایجاد می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در زمانی که منافقان در حال جنایت‌افروزی علیه ایران و اسلام بودند، فرزندان این مرز و بوم در جبهه‌ها مشغول دفاع از مرزهای ایران اسلامی بودند اما منافقان با صدام همراه شده و برای آنها جاسوسی کردند.

وی با یادآوری لو رفتن اطلاعات عملیات‌های هوایی، جنگی و مرزی ایران توسط منافقین خاطرنشان کرد: همواره با نشان دادن همراهی منافقین با صدام نفرت ملت ایران دو چندان می‌شود.

امیری با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر از جمله شهدایی بودند که به دست گروهک منافقین به شهادت رسیدند، عنوان کرد: هفته دولت فرصتی است که مسئولان و نسلهای مختلف با نگاه به گذشته تاریخ انقلاب اسلامی را مرور کرده و همه کارگزاران از نحوه سلوک بزرگانی که در انقلاب اسلامی بودند، درس بگیرند.

وی با ابراز "هفته دولت فرصتی برای نگاه به گذشته و چراغی برای حرکت به سمت آینده است" بیان کرد: این هفته فرصتی است که کارگزاران رفتار سازمانی خود را بر اساس این نوع شاخصها تنظیم کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به انتصاب اسدالله‌ درویش‌امیری به عنوان استاندار زنجان گفت: ایشان با توجه به سابقه‌ خوبی که در بخشهای مختلف و وزارت کشور دارد امیدواریم توسعه استان زنجان رونق بیشتری گیرد.

وی با اشاره به زمان استقرار دولت یازدهم خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در شرایطی روز کار آمد که کشور تورم بالای 47 درصد را تجربه می‌کرد، رشد اقتصادی پایین و نوسانات اقتصادی بالا بود.

امیری افزود: در آن روزها قیمت ارز نه تنها به روز بلکه به ساعت در حال تغییر بود و بی‌ثباتی اقتصادی کشور و مردم را رنج می‌داد و ارزش پول ملی نیز پایین آمده بود.

وی یادآور شد: در این شرایط انتخاباتی برگزار و گفتمانهای مختلفی مطرح شدند که مردم به گفتمان حجت‌الاسلام روحانی رای دادند و اعضای دولت و شخص رئیس جمهور بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، اصول قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام و قولهایی که به مردم داده بود برنامه‌ریزیهای لازم را انجام داد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه آن چیزی که مهم بود رسیدن به هدفها و برنامه‌ها در بستر امینت، وفاق و همدلی بود، اظهار داشت: نباید یادمان برود شرایط کشور به جایی رسیده بود که در تریبون صحبت‌هایی انجام می‌شد که ناپسند بود.

استفاده از سلایق سیاسی مختلف در دولت

وی با بیان اینکه به لطف خداوند وفاق و آرامش در کشور وجود دارد، تصریح کرد: رئیس جمهور قولهایی را به مردم داده بودند که از تمام ظرفیت‌های نیروی انسانی استفاده کند، صرف نظر از اینکه استاندار، فرماندار و زیرمجموعه در چه تبار سیاسی تعریف می‌شوند و هرکسی که دل در گرو نظام جمهوری اسلامی دارد در این دولت مورد استفاده قرار گرفته است.

امیری با تاکید بر اینکه باید هر گرایشی که به اعتلای کشور فکر می‌کنند در مدیریت خرد و کلان مشارکت داده شوند، افزود: رئیس جمهور یک دولت فراجناحی متشکل از همه جریانهای اصولگرا، اصلاح‌طلب و اعتدالی شکل دادند و ترکیب کابینه به نحوی است که از هر سلیقه سیاسی حضور دارند.

وی عنوان کرد: این اقدام رئیس جمهور گامی بود که انسجام و وحدت ملی را شکل دهد و بعد از این بود که باید با کمک تمامی ظرفیت‌های داخلی پروژه هسته‌ای را برطرف می‌کرد و سایه قطعنامه‌ها را از سر ملت برمی‌داشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه ما را مشمول فصل هفت سازمان ملل متحد یعنی تهدید صلح جهانی کرده بودند، گفت: وقتی کشوری مشمول این فصل شد اجازه عملیات نظامی داده می‌شود و روسای یکی از کشورها به روحانی گفته بود که ما همه گزینه‌های مربوط به جنگ را حاضر کرده و به دنبال تعیین ساعات بودیم.

وی با بیان اینکه حل و فصل شدن موضوع هسته‌ای مهمترین پرونده بین‌المللی ما بود، عنوان کرد: حق انرژی هسته‌ای ایران به رسمیت شناخته شد و از فصل 7 نیز خارج شدیم و با یک قطعنامه تمامی آثار قطعنامه‌ها از بین رفت.

امیری بیان کرد: به خاطر شرایط تحریم مواد اولیه بی‌کیفیت و کم کیفیت خریداری می‌شد، اما امروز با برجام قدرت انتخاب داریم و از هر جایی که اراده کنیم، می‌توانیم جنس مناسب را بخریم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه "با برجام حق انرژی هسته‌ای ایران به رسمیت شناخته شد" اظهار داشت: ما با یک قطعنامه تمام آثار قطعنامه‌ها را از بین بردیم که تمام مردم در به سامان رساندن آن نقش داشتند و این اتفاق تحت هدایت مقام معظم رهبری به نتیجه رسیده است.

امیری با بیان اینکه خوشبختانه به بازارهای از دست رفته خود دست پیدا کردیم، اظهار داشت: مبادلات بانکی در حال انجام است و مشکلات بیمه نیز برطرف شده و صاردات و واردات نیز به سهولت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه "امروزه صادرات بر واردات پیشی گرفته است" گفت: در اواخر سال 91 ما بیش از 7 میلیون تن گندم وارد می‌کردیم اما امروز ذخیره گندم ما برای دو و سه سال بوده که بیش از 12 میلیون تن است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به مهار تورم و کاهش آن و رسیدن به رشد 4.4 درصد خاطرنشان کرد: رشد 5 درصد هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختاری انجام شده و وابستگی اقتصاد کشور به نفت نیز کاهش پیدا کرده است، افزود: واگذاریها به بخش خصوصی نیز واقعی شده و در بخش کشاورزی نیز رشد قابل توجهی را تجربه کردیم.

امیری با اشاره به رشد 15.5 درصد بخش کشاورزی کشور عنوان کرد: در سال 94 کمتر از 10 درصد ارزش غذایی مورد نیاز کشور از خارج وارد می‌شد و اکنون این روند کاملا متوقف شده است.

وی گفت: احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی از 40 هزار هکتار در سال 92 با رشد 164 درصد به 106 هزار هکتار در سال 94 افزایش پیدا کرده است، در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری نیز با رشد 98 درصدی مواجه هستیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه در صنعت و معدن به خاطر شرایط اقتصادی بیشتر واحدهای تولیدی ما تعطیل بود، اظهار داشت: 7500 واحد تعطیل و نیمه تعطیل کشور احیا شده که کار قابل توجهی است.

وی با اشاره به اینکه آمارها بسیار امیدوار کننده و قابل توجه است، ابراز کرد: مصرف برق صنعتی به صورت قابل توجهی بالا رفته که کاملا معنی دار بوده و به معنای راه افتادن صنعت کشور است.

امیری به پروژ‌های مسکن مهر نیز اشاره کرد و افزود: در برخی مناطق زیرساخت‌ها آماده نبودند که دولت تسهیلاتی را فراهم کرد و به تدریج در جهت تکمیل زیرساخت‌‌ها است.

وی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی بیان کرد: خوشبختانه رشد جرایم در کشور متوقف شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور به اقدامات دولت در راستای گسترش نظام تامین اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: در گذشته در بحث درمان پرداخت از جیب مردم 70 درصد بود که اکنون به سه تا پنج و حداکثر هفت درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه پروژه ایران هراسی از طرف دشمن دنبال می‌شد، ابراز کرد: اکنون عزت ایرانی دوباره برگشته و شاهد استقبال هیئت‌هایی از کشورهای دیگر برای حضور در ایران هستیم که یک امر مبارک و معناداری است.

امیری با یادآوری اینکه علاقه‌مندی برای سرمایه‌گذاری در ایران به دلیل امنیت و ثبات است، گفت: مدیریت اختلافات در روابط خارجی از جمله دستاوردهای دولت بوده و توسعه و تعمیق روابط با قدرتهای نوظهور سیاست کشور است.

وی گسترش شرکت‌های دانش‌بنیان، رشد مقاله‌ها و ارتقا رتبه علمی از جمله اقدامات دولت است، افزود: در بخش محیط زیست که قبلا در شهرهای کلان با آلودگیهای شدید مواجه بودیم که امروز بر خلاف گذشته به دلیل آلودگی تعطیلی نداریم و اغلب روز پاک را تجربه می‌کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به دیگر اقدامات دولت از جمله توزیع بنزین استاندارد و حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: ما با همه کارهایی که انجام شده، کارهای انجام شده نیز کم نیستند که باید به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه انجام این کارها مستلزم همین امید حاکم بر کشور است، گفت: کسانی که به دنبال ناامید کردن مردم هستند، به نظام جمهوری اسلامی ضربه می‌زنند و به طور یقین در راستای خواست دشمنان و صهیونیست‌ها قدم برمی‌دارند.

امیری با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی اصلی‌ترین برنامه دولت است که بیشترین وقت دولت را صرف خود می‌کند، خاطرنشان کرد: در زنجان نیز شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی چندین طرح بزرگ بودیم که به طور طبیعی بعد از این نیز رونق اقتصادی بیشتر خواهد بود.

برنامه دولت برای اصلاح قوانین و مقررات

وی در پاسخ به سوالی در مورد برنامه دولت برای اصلاح قوانین و مقررات دست و پا گیر عنوان کرد: اصلاح مقررات از اصلاح قوانین راحت‌تر است که دولت این کار را آغاز کرده و مقررات دست و پاگیر را شناسایی می‌کند و برای تسریع در این روند کارگروهی در وزارت کشور تشکیل شد تا اختیارات استانها را زیاد کند که در دو سال کار بر روی این موضوع 100 مورد از اختیارات قابل واگذاری دولت و هیئت وزیران به استانداران واگذار شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: قوانین دست و پاگیر نیز از طرف وزارتخانه‌ها در حال شناسایی بوده تا با طرح در دولت و مجلس اصلاح شوند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد سخنان اوباما در شب توافق که برجام تنها راه عنوان کرده بود و تناقض آن با گفته‌های برخی از مسئولان داخلی که اگر توافق نمی‌کردیم به کشور حمله می‌شد، ابراز کرد: ما مجبور نبودیم توافق کنیم، انرژی هسته‌ای مجموعه‌ای است که باید آن را با هم دید، در بحث برجام طرف ما فقط آمریکا نبود، اوباما از طرف خودش می‌تواند حرف بزند، او با برخی از تندورهای صهیونیستی مواجه است که برخی از حرفهایش مصرف داخلی دارد.

امیری گفت: ما با شورای امنیت و 1+5 روبرو بودیم و بحث‌های خود را با شورای امنیت حل کردیم.

وی با بیان اینکه ما موشک را تولید و تجهیزات را به روز می‌کنیم، عنوان کرد: برداشتن سایه جنگ از کشور بحث بین‌المللی بوده و ما باید با لحاظ کردن احتمالات عقلی منافع ملی را تامین کنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پاسخ به سوالی در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیز خاطرنشان کرد: نمایندگان حق سوال دارند و طرح استیضاح چیز جالبی نیست، در فراکسیونها و کمیسیون‌ها توضیحاتی از طرف وزیر ارائه شده که بخش قابل توجهی از نمایندگان را قانع کرده است.

وی افزود: در برخی از موارد نیز گفت‌وگوهایی در حال انجام است که بنده پیش‌بینی می‌کنم که موضوع حل و فصل شود.

ارسال نظر: