رئیس پارلمان اروپا هفته آِینده به ترکیه سفر می‌کند

کدخبر: 2058022

یک نشریه آلمانی از سفر "مارتین شولتز" رئیس پارلمان اتحادیه اروپا به ترکیه به عنوان اولین مقام اروپایی بعد از کودتای نافرجام در این کشور در هفته آینده خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "مارتین شولتز"، رئیس پارلمان اروپا هفته آینده به عنوان اولین مقام بلند پایه اروپایی بعد از کودتای نظامی نافرجام 15 جولای به ترکیه سفر می کند.

بر اساس اطلاعات دفتر شولتز در بروکسل وی پنج شنبه آینده در آنکارا با "رجب طیب اردوغان"، رئیس جمهور ترکیه دیدار خواهد کرد.

روابط بین آنکارا و اتحادیه اروپا از زمان کودتای نظامی در ترکیه به شدت متشنج شده است. بسیاری از سیاستمداران اروپایی اردوغان را متهم می کنند که در برخورد با مظنونین کودتا به حقوق بشر و استادندارهای حاکمیت قانون پایبند نیست.

دولت ترکیه این اتهامات را رد کرده و به فقدان همبستگی اروپا با آنکارا بعد از کودتای نافرجام انتقاد وارد می کند. این اختلافات همچنین برای توافق پناهندگان بروکسل- آنکارا و گفتگوها برای طرح آزادی ویزا برای شهروندان ترک مشکل ایجاد کرده است.

همچنین مدت کوتاهی بعد از اعلام شولتز برای سفر به ترکیه "فدریکا موگرینی"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که قصد سفر به ترکیه را دارد.

بر این اساس موگرینی قرار است در 9 سپتامبر(19 شهریور) همراه با "یوهانس هان"، کمیسر گسترش اتحادیه اروپا به آنکارا سفر کند.

ارسال نظر: