بسته شدن مساجد هلند توسط رهبر افراطیون این کشور

کدخبر: 2058127

رهبر حزب راست افراطی "آزادی هلند" در بیانیه‌ای جنجالی که در فضای مجازی منتشر کرد، متعهد شد که اگر نخست وزیر هلند شود قرآن را ممنوع کرده و تمامی مساجد این کشور را تعطیل خواهد کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، به نوشته روزنامه دیلی اکسپرس، گرت ویلدرز، رهبر حزب راست افراطی "آزادی هلند"که پیشتر قرآن را با کتاب آدلف هیتلر تحت عنوان "نبرد من" مقایسه کرده بود، متعهد شد تا به مهاجرت از کشورهای اسلامی به هلند پایان دهد.

حزب آزادی هلند در نظرسنجی‌ها درباره انتخابات پارلمانی در مارس ۲۰۱۷ پیشرو است.

وی همچنین اعلام کرد که اگر سال آتی میلادی به عنوان نخست وزیر هلند انتخاب شود، تمامی مدارس اسلامی و مراکز پناهندگی را تعطیل خواهد کرد و زنان مسلمان را نیز از داشتن حجاب در ملأ عام منع خواهد کرد.

در بحبوحه افزایش خشم و عصبانیت‌ها نسبت به شیوه رسیدگی دولت هلند به بحران آوارگان، حزب "آزادی هلند" در اکثر نظرسنجی‌ها پیشتاز است.

به دنبال خروج تاریخی انگلیس از اتحادیه اروپا، ویلدز همچنین متعهد شد تا هر کار می‌تواند برای برگزاری یک رفراندوم در خصوص عضویت هلند در این بلوک انجام دهد.

این در حالی است که رهبر "حزب ندای دموکرات مسیحی" هلند برنامه‌های ویلدرز را کاملا عجیب و باور نکردنی توصیف کرد و گفت: این برنامه جامعه هلند را دو قطبی‌تر خواهد کرد.

ویلدرز ماه آتی میلادی پس از آنکه ادعا کرد هلند دیگر نمی‌تواند آواره بیشتری را از سوریه و عراق بپذیرد، گفت: به موضعم نسبت به اسلام افتخار می‌کنم.

وی با صراحت گفت: من هیچ مشکلی با مردم اسلووکی و لیتوانی ندارم. اما با مهاجرت از کشورهای اسلامی مشکل دارم. اتحادیه اروپا هیچ آزادی به ما در خصوص تعیین قوانین پناهندگی و مهاجرتمان نداده است. به همین خاطر است که باید از اتحادیه اروپا خارج شویم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: