ادامه کمبود مواد غذایی و برقراری حکومت نظامی در کشمیر

کدخبر: 2058153

با گذشت بیش از ۵۰ روز از درگیری‌ها در کشمیرِ تحت کنترل هند، این منطقه به طور کامل به ارتش سپرده شده و ادامه حکومت نظامی موجب کمبود مواد غذایی شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: با گذشت پنجاه روز از درگیری ها در کشمیرِ تحت کنترل هند، این منطقه به طور کامل به ارتش سپرده شده و ادامه حکومت نظامی موجب کمبود مواد غذایی شده است.

از یک سو کمبود دارو و مواد غذایی مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرده و از سوی دیگر قطع سرویس های مخابراتی و اینترنت نیز مردم را در برقراری ارتباطات با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

پاکستان خواستار اعزام پزشک و مواد خوراکی به کشمیر شده اما دولت هند با این موضوع موافقت نکرد.

اسلام‌آباد از سازمان ملل متحد درخواست کرده است که از فاجعه انسانی در کشمیر جلوگیری کند این در حالی است که بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از اوضاع وخیم این منطقه اعلام کرد این مسئله باید از طریق مذاکره بین دو کشور حل شود.

اخیرا نیز «نارندرا مودی» نخست وزیر هند در دیدار با هیئت اعزامی از کشمیر و جمعی از نمایندگان احزاب مخالف دولت گفت: انجام مذاکرات برای حل همیشگی مسئله کشمیر ضروری است.

بعد از کشته شدن برهان وانی رهبر آزادی‌خواه کشمیر که عضو گروه حرکت المجاهدین بود اعتصاب سراسری مردم در اعتراض به این موضوع آغاز شد که همچنان ادامه دارد.

بر اثر درگیری مردم با نیروهای امنیتی و ارتش هند تا کنون بیش از 80 نفر کشته و بیش از 6 هزار نفر زخمی شده‌اند همچنین تعداد زیادی نیز دچار نقص عضو هستند یا بینایی خود را از دست داده‌اند.

در عکس‌های زیر حال و هوای این روزهای کشمیر را مشاهده می‌کنید.

ارسال نظر: