مهدی محمدی عنوان کرد:

۴ مسئله حل نشدنی درباره FATF

کدخبر: 2058173

اگر همه اقدامات هم انجام شود و ایران از لیست سیاه FATF خارج شود، باز مشکلات بانکی ایران حل نخواهد شد چرا که ریشه این مشکلات تحریم‌هایی است که باید در برجام لغو می‌شد اما همچنان باقی مانده است؛ بنابراین معلوم نیست اساسا این همه امتیاز برای چه واگذار می‌‌شود؟

به گزارش « نسیم آنلاین »، مسئله FATF در آستانه تصمیم گیری است. جالب است موضوع تازه زمانی روی میز قرار گرفته که دولت بیش از دو ماه است آنچه را نباید امضا می کرده امضا کرده و در حال اجرای آن است. از یک دیدگاه کاملا راهبردی، 4 مسئله حل نشدنی در این باره وجود دارد:

1- وزیر اقتصاد action plan کذایی با رئیس FATF را به شرطی امضا کرد که ایران در اجلاس بوسان کره از لیست سیاه خارج شود. اجلاس بوسان برگزار شد و چنین اتفاقی رخ نداد! اما باز هم آقایان دست بردار نیستند.

2- دولت متعهد شده در زمستان 96 استثنا بودن حزب الله، حماس و ... را از تعریف تروریسم در قانون داخلی ایران حذف کند! به چه مجوزی و با کدام تحلیل و در توافق با چه کسی؟

3- دولت متعهد است اطلاعات هر نوع تراکنش بانکی را که FATF مطالبه کند مبادله کرده و به اشتراک بگذارد. این یعنی استقرار یک رژیم بازرسی عمیق تر بازرسی هسته ای در بخش بانکی و مالی ایران و بی معنا شدن حریم خصوصی مردم.

4- تازه اگر همه این اقدامات هم انجام شود و ایران از لیست سیاه FATF خارج گردد، باز مشکلات بانکی ایران حل نخواهد شد چرا که ریشه این مشکلات تحریم هایی است که باید در برجام لغو می شد اما همچنان باقی مانده است. بنابراین معلوم نیست اساسا این همه امتیاز برای چه واگذار می شود؟

ارسال نظر: