گزارش «نسیم آنلاین» از اختتامیه جشنواره فیلم سلامت:

آمادگی حمایت از فیلمسازان فعال در حوزه سلامت/ رامبد جوان: مردم به حضور وزیر بهداشت در برنامه خندوانه نیاز دارند

کدخبر: 2058303

وزیر بهداشت در سخنانی گفت: امیدوار هستم که برگزاری این جشنواره در همه دولت های آینده نیز ادامه داشته باشد. زیرا هیچ راهی برای پیشرفت در حوزه سلامت به جز آگاهی دادن به مردم جامعه نیست.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، مراسم اختتامیه فیلم سلامت امشب در مرکز همایش های رازی و با حضور دکتر "هاشمی" وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، "ابراهیم داروغه زاده" دبیر این جشنواره، "هادی ایازی" رئیس جشنواره و مسئولان فرهنگی و هنری دیگری برگزا شد.

ابراهیم داروغه زاده دبیر این جشنواره در ابتدای این مراسم در سخنانی، گفت: یک سال است که مقدمات برگزاری این جشنواره طی شد تا امروز شاهد باشیم که این جشنواره به خوبی و با شکوه برگزار شود.

در جهت حفظ و ارتقاء سلامت مردم گام برمی داریم

وی افزود: ما در راه برگزاری این جشنواره تلاش داریم تا در جهت حفظ و ارتقاء سلامت مردم گام های مهم و اساسی را برداریم. همچنین سعی کردم تا این جشنواره به جای شخص محور موضوع محور بوده و از آفت هایی که برخی از رویدادهای مشابه با آن روبرو است جلوگیری کنیم.

دبیر این جشنواره ادامه داد: خداوند متعال را شاکر هستیم که این توفیق را نصیب ما کرد تا با کمک و همراهی جامعه ارزشمند و صاحب اندیشه و فعالان فرهنگی و سازمان های مردم نهاد گام های مهمی را در جلب نظر مردم به موضوع سلامت برداریم.

آماده حمایت از فیلمسازان فعال در حوزه سلامت هستیم

داروغه زاده خاطرنشان کرد: موسسه آوای هنر سلامت در آغاز راهی بی پایان قرار دارد. به نمایندگی از وزارت بهداشت این آمادگی را داریم تا از فیلمسازانی که در حوزه سلامت فعالیت کنند حمایت کنیم. ما همچنین دست همکاری به سمت فیلمسازان دراز می کنیم تا آثاری تولید شود که پاسخگوی نیازهای مردم نسبت به موضوع سلامت و بهداشت باشد.

امسال از 10 فیلم با موضوع سلامت حمایت می کنیم

وی تصریح کرد: امسال آماده هستیم تا از 10 فیلم سینمایی که به موضوع سلامت جامعه بپردازد حمایت کنیم. همچنین از گروه های داوری تشکر می کنیم و استمرار توفیق در مسیر پیش روی خود را در این راه خواستاریم.

موضوع جشنواره فیلم سلامت دغدغه مردم است

سپس هادی ایازی قائم مقام امور مشارکت های اجتماعی وزارت بهداشت و رئیس جشنواره فیلم سلامت در سخنانی، گفت: ما امسال نخستین جشنواره فیلم سلامت را برگزار کردیم. این جشنواره از موضوعی برخوردار است که دغدغه مردم که همانا سلامت می باشد است.

وی افزود: ما با برگزاری جشنواره فیلم سلامت پیام مدیران سلامت کشور را با زبان هنر به مردم جامعه و کشور انعکاس دادیم. زیرا یک پیام سلامت محور در یک فیلم یا سریال می تواند بسیار تاثیر گذار عمل کند. بر این اساس دیدم که در جشنواره فیلم فجر چنین اتفاقی افتاد و فیلم های خوبی در این حوزه تولید شد.

جشنواره فیلم سلامت به دنبال تولید آثار سینمایی در این حوزه است

رئیس جشنواره فیلم سلامت ادامه داد: جشنواره فیلم سلامت به دنبال زمینه سازی برای تولید بیشتر آثار سینمایی و تلویزیونی در حوزه سلامت است تا به موضوعات مورد نظر وزارت بهداشت را به تمامی مردم جامعه منتقل کند.

ایازی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره ضمن این که ارتباط خوب بین جامعه هنری و پزشکی را گسترده تر کرده و از ظرفیت های جامعه هنری به نفع سلامت مردم استفاده کند. همچنین امیدوار هستیم این جشنواره در سال های آینده با تعداد آثار بیشتر و باشکوه تر برگزار شود.

در این بخش از برنامه از پوران درخشنده (روایتگر دردها) با حضور دکتر "هاشمی" وزیر بهداشت، "هادی ایازی" قائم مقام امور مشارکت های اجتماعی وزارت بهداشت، "ابراهیم داروغه زاده" دبیر این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

خوشحال هستم که جایزه را از دست وزیر بهداشت می گیرم

سپس پوران درخشنده در سخنانی، گفت: نمی دانید که تا چه میزان از بودن در اینجا خوشحال هستم و موضوع دیگر اینکه خوشحال هستم که این جایزه را از وزیر بهداشت دریافت می کنم.

وی افزود: اگر علت دیگر خوشحالی امروز من را بخواهید بدانید باید عرض کنم که خوشحال هستم که با حضور وزیر بهداشت اتفاق های خوبی برای مردم از بیمه و درمان گرفته تا سلامت آنها اتفاق افتاده است. در حقیقت وزیر بهداشت در زمینه سلامت خود شخصا وارد می شوند.

امروزه به فرهنگسازی در حوزه سلامت نیاز داریم

این کارگردان سینما ادامه داد: جشنواره فیلم سلامت بسیار خوب و به جا کار خود را آغاز کرده است. زیرا ما امروزه به فرهنگسازی در حوزه سلامت نیاز داریم. بر این اساس این جشنواره از این نظر مهم است که با سلامت جسم و روان همه سر و کار دارد و برگزاری آن موجب خوشحالی من شده است.

درخشنده خاطرنشان کرد: موضوع دیگر اینکه وقتی صحبت های آقای داروغه زاده دبیر جشنواره را برای حمایت از فیلم های حوزه سلامت شنیدم بسیار خوشحال شدم. زیرا تا زمانی که فیلم ساخته نشود برای فرهنگ سازی در حوزه سلامت راه به جایی نخواهیم برد.

وی اضافه کرد: جامعه ما امروزه نیازمند فیلمسازی درباره سلامت روان است. در حقیقت ما باید بتوانیم مشکلات جامعه را ریشه یابی کنیم تا به تابوها نزدیک شویم و از دردها سخن بگوییم.

این کارگردان در پایان گفت: بر این اساس من مطمئن هستم مسئولان وزارت بهداشت چنین دغدغه ای دارند و امیدوار هستم بتوانیم بودجه ای که صرف درمان می شود را صرف آموزش و پیشگیری کنیم.

حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز که در این مراسم حاضر بود در سخنانی، گفت: یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می داریم. همچنین یاد و خاطره سال ها نقش آفرینی داود رشیدی را نیز گرامی می داریم.

وی افزود: به نوبه خودم از تمامی عزیزانی که هر یک به نوعی در برگزاری این جشنواره مشارکت و همکاری داشتند تشکر و قدردانی می کنم. بر این اساس امیدوارم که برگزاری این جشنواره طلیعه ای برای اقدامات بهتر و برجسته تر در حوزه سلامت مردم جامعه باشد.

جشنواره فیلم سلامت باید در دولت های بعدی ادامه داشته باشد

وزیر بهداشت ادامه داد: امیدوار هستم که برگزاری این جشنواره در همه دولت های آینده نیز ادامه داشته باشد. زیرا هیچ راهی برای پیشرفت در حوزه سلامت به جز آگاهی دادن به مردم جامعه نیست.

هاشمی خاطرنشان کرد: ما باید مردم را در برابر بیماری ها آگاه کنیم. البته اینجا باید عرض کنم که تمامی بیماری ها در حوزه سیاسی، اقتصادی اجتماعی به اعتقاد ما پزشکان ناشی از بیماری های جسمانی است.

وی در پایان گفت: امیدوار هستم که در سال های آینده شاهد نقش آفرینی هرچه بیشتر هنرمندان در حوزه سلامت باشیم و امیدوارم همه ما به فکر سلامت خود باشیم.

ای کاش کیارستمی در این مراسم حضور داشت

در بخش دیگری از این برنامه وزیر بهداشت از "رامبد جوان" به پاس اجرای بسیار خوب برنامه "خندوانه" و عوامل این برنامه تجلیل شد. رامبد جوان پس از این تقدیر در سخنانی، گفت: کاش آقای کیارستمی هم در این مراسم حضور داشتند. البته این حرف را از روی متلک و کنایه نمیگویم و این آرزری قلبی همه ما است. من خسته‌ام و دلم استراحت می‌خواهد.

مردم به حضور وزیر بهداشت در برنامه خندوانه نیاز دارند

وی افزود: من باز هم شما را برای حضور در برنامه خندوانه دعوت می کنم. مردم به حضور شما در این برنامه نیاز دارند و آمدن شما مطمئنا مؤثر خواهد بود. البته من بارها از شما برای حضور در برنامه خندوانه دعوت کرده ام ولی شما حاضر به حضور در این برنامه نشده اید.

جوان تصریح کرد: من اینجا و در این مراسم به شما این اطمینان را می دهم که جایگاه و شان شما در زمان حضور در برنامه خندوانه حفظ شود.

گفتنی است که در انتهای این بخش از برنامه نیز عکس سلفی رامبد جوان با حاضران در مراسم اختتامیه گرفته شد.

مردم را با خنده و شوخی متوجه مسائل ظریف زندگی می کنم

تهمینه میلانی کارگردان فیلم آتش بس ٢ نیز که در در جشنواره فیلم سلامت حضور داشت در سخنان کوتاهی گفت: بسیار خوشحال هستم که به یک فیلم طنز در جشنواره توجه جدی شده است.

وی افزود: زیرا من فیلم های آتش بس را صرفا به دلیل اینکه یک فیلم طنز بسازم نساختم. من سعی می کنم که مردم را با خنده و شوخی متوجه مسائل ظریفی که در زندگی آنها وجود دارد کنم.

میلانی تصریح کرد: به هر حال این توجه شما به فیلم های من برای من کارگردان بسیار با ارزش است.

رضا درمیشیان که در این مراسم بود در سخنانی، گفت: درخواستى از جناب آقاى وزیر بهداشت دکتر هاشمى دارم. جراحى هاى قربانیان اسیدپاشى جزو جراحى هاى لوکس و زیبایى محسوب مى شوند. بیمه درمانى و بیمه از کارافتادگى هزینه هاى این قربانیان را تامین نمى کنند. این قربانیان فراموش شده، سرگردان و در انزوا هستند و دردهاى روحى شان کمتر از دردهاى جسمى شان نیست.

شرایط مناسبی برای درمان قربانیان اسیدپاشی فراهم شود

وی افزود: جناب آقاى وزیر، شما قربانیان اسیدپاشى را از نزدیک مى شناسید، بخشى از آن ها بیماران شما هستند، جراحان زیادى همچون شما براى مداواى رایگان این بیماران اعلام آمادگى کرده اند اما هزینه هاى درمان و بیمارستان آنها تامین شدنى نیست. از شما استدعا دارم مهرتان را از قربانیان خشونت دریغ نکنید و شرایط مناسبى براى درمان قربانیان اسیدپاشى فراهم نمایید.

درمیشیان در پایان از ایازى معاون اجتماعى وزیر بهداشت خواست: از شما تقاضا دارم Ngo یا صندوقى مستقل براى حمایت از این قربانیان تشکیل دهید. قربانیان اسیدپاشى شرایط روحى و جسمى مناسبى ندارند.

همچنین در بخش دیگر این برنامه هیات داوران جشنواره سلامت به پاس تلاش گروهی در ارائه تصویری دقیق از مساله اعتیاد و مقابله با آن مجموعه بازیگران فیلم "عصر یخبندان" را شایسته تقدیر دانست و از مهتاب کرامتی، آنا نعمتی، سحر دولتشاهی، مینا ساداتی، ژاله صامتی، فرهاد اصلانی، بهرام رادان، محسن کیایی و بابک بهشاد تقدیر کرد.

لازم به ذکر است که در انتهای این برنامه نیز انجمن اهدای عضو از 5 فیلم سینمایی حاضر در جشنواره فیلم سلامت تقدیر کرد. بر این اساس 5 فیلم "یکی می خواد باهات حرف بزنه" ساخته "منوچهر هادی"، "آسمان هشتم" ساخته "حسن نجفی"، "نیلا زنده است" ساخته "جمال شیر محمدی"، "زمانی برای بودن" ساخته "علی شاهیده" و "فرشته ای روی شانه راست من" ساخته "آزاده بیزار گیتی" مورد تقدیر قرار گرفتند.

درضمن در این مراسم از پدر مرحوم خانم "عسل بدیعی" با اهدای لوح تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر: