حمله راکتی به فرودگاه "دیاربکر" در جنوب شرق ترکیه

کدخبر: 2058326

رسانه‌های ترکیه از حمله راکتی به فرودگاه شهر "دیاربکر" خبر داده‌اند، گزارش‌های اولیه حاکی است این حمله تلفات جانی نداشته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: شبه‌نظامیان کُرد بامداد یکشنبه فرودگاه «دیاربکر»، بزرگترین شهر در جنوب شرق ترکیه را هدف حمله راکتی قرار دادند.

طبق گزارش خبرگزاری «دوغان»، مهاجمان چهار فروند راکت به سمت ایستگاه پلیس شلیک کردند.

گزارش رسانه‌های ترکیه از جمله شبکه خبری «سی‌ان‌ان ترک» حاکی است مسافران و کارکنان فرودگاه به محلی امن در این فرودگاه منتقل شده و در آنجا پناه گرفتند.

«راشاتودی» می‌گوید از فرودگاه «دیاربکر» هم برای مقاصد نظامی و هم برای مقاصد غیرنظامی استفاده می‌شود.

فرماندار «دیاربکر» ضمن بیان اینکه این حمله تلفات جانی نداشته اعلام کرد اخلالی در پروازهای ورودی یا خروجی فرودگاه ایجاد نشده است.

«دیاربکر» که مهم‌ترین شهر کُردنشین ترکیه به شمار می‌رود در ماه‌های گذشته یکی از کانون‌های درگیری‌های مرگبار بین نیروهای امنیتی این کشور و شبه نظامیان «حزب کارگران کردستان»، موسوم به «پ‌ک‌ک» بوده است. ترکیه این گروه را تروریستی می‌داند.

خشونت در ترکیه بعد از عملیات نظامی دولت این کشور علیه «پ‌ک‌ک» در مناطق جنوب شرقی بالا گرفت. این خشونت‌ها از ماه دسامبر میلادی سال گذشته و بعد از اقدام دولت ترکیه برای وضع مقررات منع آمد و شد در برخی مناطق جنوب شرق ترکیه، از جمله استان «دیاربکر»، بیش از پیش شدت گرفت.

«پ‌ک‌ک» بعد از آغاز حملات دولت ترکیه در سال گذشته، آتش‌بس متزلزلی که از سال 2013 بین دو طرف برقرار شده بود را لغو شده اعلام کرد.

این گروه از سال 1984 در حال نبرد مسلحانه با دولت ترکیه برای خودمختاری مناطق کُردنشین است. این نبرد مسلحانه از سه دهه پیش به مرگ دست کم 40 هزار نفر از هر دو طرف منجر شده است.

ارسال نظر: