ژان مارک آیرو خبر داد:

همکاری فرانسه، آمریکا و انگلیس بر روی قطعنامه‌ ضد سوری در شورای امنیت

کدخبر: 2058342

وزیر خارجه فرانسه می‌گوید در حال همکاری با آمریکا و انگلیس بر روی قطعنامه‌ای است که حمله شیمیایی ادعایی توسط دولت سوریه را محکوم می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "ژان مارک آیرو"، وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای که در ساعات پایانی روز شنبه منتشر شده گفته در حال همکاری با دولت‌های آمریکا و انگلیس بر روی قطعنامه‌ای ضد دولت سوریه است.

دیپلمات فرانسوی به علاوه از روسیه خواسته از این قطعنامه که دولت سوریه را به انجام حملات شیمیایی متهم می‌کند، حمایت کند.

سازمان ملل متحد و سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در گزارشی محرمانه که به رویت خبرگزاری رویترز رسید دولت سوریه را به انجام دو حمله شیمیایی متهم کرده‌اند. این خبر بامداد پنج‌شنبه منتشر شد.

گزارش مورد نظر ادعا می‌کند بالگردهای نیروی هوایی سوریه در تاریخ‌های 21 آوریل سال 2014 و 16 مارس 2015، به ترتیب در روستای «تلمنس» در استان ادلب سوریه و شهر «سرمین» در شمال غرب این کشور بمب‌های حاوی مواد سمی پرتاب کرده‌اند.

«آیرو» در مصاحبه‌ای با نشریه «لوموند» فرانسه که خبرگزاری رویترز آن را گزارش داده می‌گوید: «ما در حال همکاری با شریکانمان در شورای امنیت سازمان ملل متحد، به ویژه با آمریکا و انگلیس بر روی قطعنامه‌ای هستیم که این حملات را ذیل فصل هفت محکوم می‌کند.»

وی افزود: «این به معنی وضع تحریم‌هایی علیه عاملان این جنایات و مسئولان این اقدامات شنیع است.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است هفته آینده درباره گزارش مشترک یاد شده تشکیل جلسه دهد.

وزیر خارجه فرانسه ادعا کرد هدف کشورش محکوم کردن حملات شیمیایی در شورای امنیت و فراهم کردن شرایط برای از سرگیری گفت‌وگوهای سیاسی است.

وی گفت: «باید از این فرصت استفاده کنیم که به روسیه بگوییم: شما فرصت دارید که به مسیر سیاسی بازگردید و از این باتلاق نظامی که در آن فرو رفته‌اید بیرون بیایید.»

دیپلمات ارشد فرانسوی اضافه کرد: «روسیه می‌گوید خواستار راه حل سیاسی و از سر گرفتن گفت‌وگوها در ژنو است؟ باشد؛ من به آنها می‌گویم: پس رژیم سوریه را محکوم و بمبارانها (در سوریه) را متوقف کنید.»

ارسال نظر: