تغییراتی در رأس فدراسیون‌ها نداریم مگر آنکه خودشان بخواهند

گودرزی: باید آسیب‌شناسی حضور ایران در المپیک ریو انجام شود/ رتبه ایران در المپیک باید ارتقا یابد

کدخبر: 2058431

وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدوارم در دوره های بعدی با برنامه ریزی دقیق و منسجم تر بتوانیم رتبه ایران را در بازی های المپیک ارتقا دهیم.

به گزارش «نسیم آنلاین»، محمود گودرزی روز یکشنبه با حضور در جمع بانوان والیبالیست اعزامی به پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک 2016 ریو در محل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان افزود: رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در این مدت تلاش کرده است تا با تامین اعتبارات مالی از منابع مختلف تیم را به مرز آمادگی برساند، اما کمیته ملی المپیک بخشی از اعتبارات خود را هنوز در اختیار پارالمپیکی ها قرار نداده است و ما تلاش می کنیم تا از سایر منابع بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

وزیر ورزش و جوانان خطاب به تیم‌ ‌ملی والیبال نشسته بانوان، گفت‌: شما در درجه نخست سفیر جمهوری اسلامی ایران، سفیر انقلاب و سفیر فرهنگی و در نهایت سفرای فنی و مهارتی در بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو هستید، امیدوارم که بتوانید با نتایج خوبی که در پارالمپیک ریو کسب می‌کنید ضمن این که دل مردم را شاد می‌کنید اسم‌تان ماندگار شود و بدانید جامعه ورزشی از فعالیت‌های شما خشنود خواهد شد. ضمن این که من امیدوارم شما بتوانید در این خط مقدم که برای اولین بار حضور پیدا می کنید بهترین نتیجه‌ ممکن را کسب کنید.

هیچ تفاوتی بین المپیکی ها و پارالمپیکی ها وجود ندارد وزیر ورزش درباره پاداش موفقیت های پارالمپیکی ها، گفت: وزارت ورزش پاداش این ورزشکاران را همانند المپیکی ها، یکسان در نظر گرفته و هیچ تفاوتی بین المپیک و پارالمپیک وجود ندارد. دکتر گودرزی همچنین درباره رتبه 25 کاروان ورزشی ایران در المپیک ریو خاطر نشان کرد: امیدوارم در دوره های بعدی با برنامه ریزی دقیق و منسجم تر بتوانیم رتبه ایران را در بازی های المپیک ارتقا دهیم. البته هنوز آسیب شناسی حضور ایران در المپیک ریو انجام نشده که در آینده ای نزدیک این امر اتفاق می افتد. وی درباره لغو مجمع انتخاباتی برخی از فدراسیون های ورزشی گفت: مجامع انتخاباتی تعدادی از فدراسیون ها بعد از بازی های پارالمپیک ریو برگزار می شود.

فرایند انتخابات فدراسیونها به صورت دموکراتیک است

وزیر ورزش درباره عملکرد تکواندو در ریو و اینکه تغییراتی در این فدراسیون اعمال خواهد شد یا خیر؟ توضیح داد: فرایند انتخابات فدراسیونها به صورت دموکراتیک است و طبق اساسنامه، وزارت ورزش حق تغییر رئیسان فدراسیون ها را ندارد اما اینکه فدراسیون تکواندو بخواهد در داخل خود تغییراتی اعمال کند، آن دست ما نیست. وی ادامه داد: از عملکرد این رشته در ریو در بخش مردان راضی نیستم و تنها کیمیا علیزاده توانست با کسب نخستین مدال بانوان در تاریخ المپیک ایران کار بزرگی را انجام دهد. این رشته نیز باید آسیب شناسی شود.

موضوع استعفای مهدوی پس از بررسی اعلام می شود گودرزی درباره اینکه چرا تاکنون پاسخ استعفای سید ابوالحسن مهدوی رئیس فدراسیون هندبال را نداده، اظهار داشت: باید این موضوع بررسی شود چرا که وی به دلیل بیماری استعفا کرده و براساس آیین نامه سازمان بازرسی کشور بکارگیری بازنشستگان در فدراسیون های ورزشی ممنوع است البته موضوع استعفای مهدوی پس از بررسی اعلام می شود.

وی درخصوص پاداش مجتبی عابدینی که در رقابت های شمشیربازی المپیک ریو مقام چهارم را کسب کرد، گفت: از وی نیز بدون تردید قدرذانی می شود و براساس قانون از دیگر ورزشکارانی که عملکرد خوبی در ریو داشتند نیز تجلیل می شود.

برای فدراسیونهایی که دوره ریاست شان به پایان رسیده انتخاباتشان را برگزار می کنیم

وزیر ورزش وجوانان همچنین در رابطه با فدراسیون دوچرخه‌سواری و این که دوره ریاست قمری از دوم شهریور ماه به اتمام رسیده است، خاطر نشان کرد: هر کدام از روسای فدراسیون‌هایی که دوران ریاست آنها به پایان رسیده است حتما برای آنها انتخابات برگزار خواهیم کرد و اگر تا به الان انتخابات آنها به تعویق افتاده است به خاطر فضای المپیکی بود که دوست نداشتیم فضای رادیکالی شود.

دکتر گودرزی در خصوص اینکه گفته است افتخاری سرپرست باشگاه استقلال حق امضا ندارد، گفت: چنین چیزی نیست چرا که هر شرکتی پس از انتخاب هیات مدیره، مدیرعامل را انتخاب می کند و این موضوع پس از صورت جلسه به امضای مجمع می رسد. پیش از این باشگاه های استقلال و پرسپولیس در اختیار وزارت اقتصاد و دارایی و دادگستری بود اما این دو باشگاه به وزارت ورزش واگذار شده است که موضوع حق امضای سرپرست در مجمع باشگاه رفع ابهام می شود.

مهتاب کرامتی بازیگر سینما و تلویزیون از جمله کسانی بود که در تمرینات زنان والیبال نشسته ایران حضور یافته بود. پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک 2016 ریو 17 شهریور ماه به میزبانی برزیل برگزار می شود و کاروان ورزشی اعزامی ایران برای هشتمین بار در این رقابتها حضور می یابد. از ایران 111 ورزشکار (88 مرد و 23 زن) به این رقابت ها اعزام می شود.

ارسال نظر: