انتقاد اتریش از سیاست دوگانه اتحادیه اروپا در قبال ترکیه

کدخبر: 2058562

صدراعظم اتریش با انتقاد از مواضع رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا برای ادامه بررسی عضویت نهایی ترکیه در این نهاد، تاکید کرد که این اقدام دور شدن آنکارا از اتحادیه اروپا را نادیده می‌گیرد. این مقام که مخالف عضویت ترکیه است، گفت که باید شکل جدیدی از روابط ایجاد شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "کریستیان کرن"، صدراعظم اتریش شنبه در مصاحبه با روزنامه اتریشی "اوستقایش" گفت: روند مذاکرات که به چشم نوش‌دارویی برای ایجاد روابط نزدیکتر ترکیه با اتحادیه اروپا به آن نگاه می‌شود، در واقع هیچ دستاوردی نداشته است.

این مقام با انتقاد شدید از مواضع ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت که چنین تاکتیک‌هایی هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت.

او افزود: اگر کسی همانطور که یونکر اقدام کرد، به ترک‌ها قول می‌دهد که ما مذاکراتی را با شما انجام می‌دهیم و همزمان بگوید که ترکیه تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند به اتحادیه اروپا بپیوندد، بنابراین این اصلا نمی‌تواند رویکردی قابل قبول نه در قبال ترک‌ها و نه اروپایی‌ها محسوب شود.

کریستیان کرن که از مخالفان عضویت ترکیه در اتحادیه اروپاست، اوایل اوت گفته بود که دستیابی آنکارا به این بلوک سیاسی - اقتصادی یک "داستان دیپلماتیک" است و در "چندین دهه آتی" به واقعیت تبدیل نمی‌شود.

او همچنین از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته بود تا درباره تعلیق مذاکرات عضویت بحث و رایزنی کنند.

یونکر در واکنشی فوری به این اظهارات، گفت که این تصمیم باید از سوی "تمام اعضا" صورت بگیرد و تعلیق احتمالی مذاکرات را "اشتباهی جدی در روابط خارجی" توصیف کرد. همزمان رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید که "با شرایط کنونی، ترکیه نمی‌تواند عضو این اتحادیه شود." مهمترین دلیل عنوان شده، احتمال اجرای مجدد حکم اعدام در ترکیه، در پی کودتای ناکام ۱۵ ژوئیه است.

صدراعظم اتریش شنبه در پاسخ گفت، مقام‌های بروکسل به سادگی نگرانی‌های مردم خصوصا اتریش را نادیده می‌گیرند. این مقام با اشاره به عواقب باز کردن مرزها به روی ترکیه گفت: کسانی که در ساختمان کمیسیون اتحادیه اروپا در بروکسل هستند، نظرات متفاوتی نسبت به مردم عادی دارند. ترکیه هنوز هم یک شریک اتحادیه اروپا در حوزه‌هایی مثل مهاجرت و امنیت است و ما نمی‌خواهیم همکاری آنکارا را در این زمینه از دست بدهیم. ما نیاز داریم تا شکل جدیدی از همکاری ایجاد شود.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: