وزیر ارشاد در گفتگوی ویژه خبری عنوان کرد:

برخی فکر می‌کنند وزارت ارشاد فقط کارش برگزاری کنسرت است!

کدخبر: 2058581

وزیر ارشاد درباره کنسرت‌ها و حواشی آن گفت: من یکی از عوامل دامن زدن به کنسرت‌ها را سایت‌ها می‌دانم، برخی فکر می‌کنند وزارت ارشاد فقط کارش همین برگزاری کنسرت است، در حالی که ما کارهای زیادی برای انجام دادن داریم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین » ، علی جنتی امشب در برنامه گفتگوی ویژه خبری حاضر شد و به مناسبت هفته دولت، درباره مسائل روز فرهنگی به اظهارنظر پرداخت.

وی با بیان اینکه جهان در تحولات ویژه است ، گفت: یکی از علل معضلات فرهنگی سفرهای خارجی است! سفرهای خارجی زیاد شده و غالبا مردم به جاهای تفریحی کشورهای دیگر می‌روند و گاهی گمان می‌کنند پیشرفت‌های این کشورها به‌خاطر بی‌بندوباری است.

رهبری در خصوص ولنگاری فرهنگی فرمایشات ارزنده ای داشتند

علی جنتی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد فرهنگ اظهار کرد: رهبر انقلاب تعابیر مختلفی در این خصوص از جمله ولنگاری فرهنگی را گفته اند.

وی افزود:یک بخش قابل توجهی از جامعه ما از ماهواره استفاده می کنند، فضای مجازی هم همین طور است، همین رفت و آمدهایی که به خارج صورت می گیرد؛ برخی به همین کشورهای همسایه می روند و آموزش مدلینگ می بینند و به داخل کشور می آیند و زیرزمینی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده برای مقابله با نفوذ فرهنگی یادآور شد: چاپ کتاب از جمله فعالیت های صورت گرفته در این زمینه است. همچنین ما به فیلم های سینمایی خارجی اجازه انتشار نمی دهیم و در این روند جلوی یکسری از نمایشنامه های خارجی را می گیریم.

نظارت کافی در حوزه نشر وجود دارد

وی با اشاره به چاپ کتاب گفت: بخشی از کتاب ها رمان های مبتذل است که در کشور چاپ نمی شود، الیته ممکن است از دست ممیزان ما پاراگرافی در برود اما نظارت کافی وجود دارد.

وی ادامه داد: در حوزه تئاتر، هم نظارت وجود دارد؛ گاهی ممکن است به تئاتری مجوز داده شود اما در اجرا چیز دیگری را ببینیم.

در حوزه موسیقی شیوه نامه ای تنظیم شده است

جنتی در مورد نظارت ها در حوزه موسیقی گفت : در حوره موسیقی شیوه نامه هایی را ایلاغ کرده ایم، که همه گروه موسیقی را ملزم به رعایت می کند.

تعدد مراکز تصمیم گیرنده باعث عدم هماهنگی می شود

وزیر ارشاد گفت: همیشه وزارت ارشاد نباید پای کار بیاید، بلکه وظیفه همه نهادهای فرهنگی است از جمله صداوسیما، حوزه های علمیه و دیگرانی است که باید به میدان بیایند.

جنتی افزود: الان مشکی که وجود دارد این است که تعدد این مراکزی که وجود دارد باعث عدم هماهنگی می شود.

وی گفت: یکی از شوراهای مهمی که می تواند در فرهنگ تاثیرگذار باشد، شورای فرهنگ عمومی است.

تکیه مان باید بر تولید ملی باشد

جنتی درباره تولید محتوی برای فضای مجازی و وظیفه وزارت ارشاد گفت: یکی از این مباحث، تکیه بر تولید ملی است، در بازی های رایانه ای، فیلم های سینمایی حوزه کتاب و حتی مطبوعات فیلم هایی که در حوزه دفاع مقدس و یا اقتصاد مقاومتی باشد حمایت می کنیم.

برخی فکر می کنند وزارت ارشاد فقط کارش برگزاری کنسرت است

وزیر ارشاد درباره کنسرت ها و حواشی آن گفت:من یکی از عوامل دامن زدن به کنسرت ها را سایت ها می دانم ، برخی فکر می کنند وزارت ارشاد فقط کارش همین برگزاری کنسرت است ، در حالی که ما کارهای زیادی برای انجام دادن داریم.

وی ادامه داد:مجموعه فعالیت ها در حال انجام است که به این مسائل دامن می زنند. ما موسیقی پاپ را در برخی شهرستان ها نمی گذاریم اجرا شود.

اعتراض ائمه جمعه به حواشی کنسرت است نه اصل برگزاری آن

جنتی ادامه داد:تعداد کنسرت های لغو شده زیاد نیست و اینکه دستگاه قضایی و یا ائمه جمعه به برخی کنسرت ها ایراد دارند ، به کنسرت نیست بلکه به حواشی آن است

فیلم "قصه ها" هیچ مشکلی نداشت

جنتی درباره اکران فیلم ها گفت: در مورد فیلم قصه ها هیچ مشکلی نداشتیم، اکرانش هم هیچ مشکی نداشت؛ فیلم پنجاه کیلو البالو اما فرق داشت، من طی اظهارنظر شخصی گفتم اگر این فیلم را دیده بودم شاید نمی گذاشتم اکران شود، این حرف من باعث نشد که فیلم اکرانش پایین بیاید.

ممیزی وظیفه ارشاد است

وی درباره ممیزی گفت : ممیزی وظیفه ارشاد است و نمی تواند از زیر بار آن شانه خالی کند، اما آنچه که اخیرا مطرح می شود در خصوص ناشرانی است که چندین سال است دارند کتاب چاپ می کنند و تخلفی نداشتند و هیئت علمی مشخصی دارند.

وی در پایان اظهار کرد: وظیفه ممیزی بر عهده وزارت ارشاد است.

ارسال نظر: