محمدرضا تابش:

اولویت دولت در یک سال باقی مانده باید تحقق شعارهایش باشد/ روحانی کابینه را ترمیم کند

کدخبر: 2058697

نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه اولویت دولت در یک سال باقی مانده باید تحقق شعارهایش باشد، گفت: شخص رئیس‌جمهور قول‌هایی به مردم داده که برخی آنها محقق شده اما برخی دیگر از مطالبات و خواسته‌های مردم باقی مانده است به ویژه تحول در وضعیت اقتصادی کشور و به تبع آن تغییر وضع معیشتی مردم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمدرضا تابش، نایب‌رئیس فراکسیون امید مجلس طی یادداشتی نوشت:

سه سال از شروع به کار دولت یازدهم گذشته و دیگر کمتر از یک سال به پایان کار این دولت باقی مانده است. سه سالی که گذشت برای دولت با کارشکنی‌هایی همراه بود که قطعا در این یک سال پیش رو این کارشکنی‌ها بیشتر هم خواهند شد. با همه اینها اما به عنوان بخشی از بدنه حامی دولت و به عنوان یکی از کسانی که رای آنها در روی کار آمدن آقای رییس‌جمهور موثر بوده است می‌گویم که اولویت دولت در یک سال باقی مانده با وجود تمام فشارها باید تحقق شعارهایش باشد.

هم در عرصه داخلی و هم در عرصه دیپلماسی دولت و شخص آقای رییس‌جمهور قول‌هایی به مردم داده که برخی آنها محقق شده اما برخی دیگر از مطالبات و خواسته‌های مردم باقی مانده است. به ویژه تحول در وضعیت اقتصادی کشور و به تبع آن تغییر وضع معیشتی مردم و همچنین حفظ عزت و اقتدار و حرمت مردم و رعایت قانون و اشاعه قانونگذاری از مواردی است که باید جدی‌تر در دستور کار دولت قرار بگیرد.

باید بر این نکته تاکید کنم که انصافا خود آقای رییس‌جمهور بر مواضع و قول‌هایی که در مبارزات انتخاباتی‌شان داده‌اند پافشاری کرده و ایستاده‌اند اما واقعیت این است که هیات دولت باید یکپارچه در جهت تحقق شعارها و خواسته‌های مردم که در انتخاب آقای روحانی متجلی شد گام بردارد. هیات دولت باید به صورت واحد بر سر حرف‌ها وقول‌هایی که رییس‌جمهور بر اساس آنها رای مردم را به دست آورد بایستد. نه اینکه رییس‌جمهور حرفی بزند و وزیر در جای دیگر عقب‌نشینی کند. اگرچه ما نمی‌توانیم در کار رییس‌جمهور و نحوه چینش کابینه دخالت کنیم؛ اما این را می‌گویم که من اگر جای رییس‌جمهور بودم و در چنین شرایطی قرار می‌گرفتم حتما کابینه‌ام را ترمیم می‌کردم. باید کابینه به صورت یک کل واحد درآید تا هم از آن صدای واحدی شنیده شود و هم صداها در جهت تحقق شعارهای رییس‌جمهور باشد.

من مایل نیستم اشاره کنم که این ترمیم و تغییرها باید در چه بخش‌هایی باشد. به هر حال بازتاب سخنان و اظهارات مردم هم این را به خوبی نشان می‌دهد که کدام بخش‌ها نیازمند تغییر هستند. اما این را می‌گویم که در یک سال پیش رو دولت باید در جهت تحقق شعارهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی رییس‌جمهور گام بردارد و در این مسیر همه کسانی که نمی‌توانند خودشان را همراه کنند باید کنار گذاشته شوند.

منبع: اعتماد

ارسال نظر: