امضاء تفاهم‌نامه بین جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

کدخبر: 2058707

دبیرکل و جمعی از اعضای هیات مدیره جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار پیش از ظهر یکشنبه هفتم شهریور ۱۳۹۵با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین » ، دبیرکل و جمعی از اعضای هیات مدیره جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار پیش از ظهر یکشنبه هفتم شهریور 1395با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: بسیار خوشحال هستم که شما فرزندان شهدا را می بینم و از حضور در کنار شما همان عطر شهدا را احساس می کنم. از گزارش فعالیت های شما خوشحال شدم و از اینکه با درک زمانه به کمک خانواده های شهدا آمده اید، ازبصیرت شما ست و این کارها قابل تقدیر است. واقعیت مساله این است که انقلاب ما یک نهضت الهی بوده و با انقلاب های دیگر جهان که انقلاب های انسانی و اجتماعی بودند متفاوت است. حتی بیداری اسلامی در مصر، یک انقلاب اجتماعی با رنگ و بوی مذهبی بود. اما انقلاب ما فوق قدرت بشر بوده و حفظ این انقلاب با قدرتی فوق بشر صورت گرفته. انفجار نوری که حضرت امام فرمودند، نور الهی بوده. این که پنج قدرت جهانی با ما سر یک میز می نشینند، را نباید به خودمان نسبت بدهیم این یک اتفاق الهی است. خاموش نشدن چراغ انقلاب یا حرکت عظیم جوانان ما به جبهه ها از یک نیروی ماورای طبیعی سرچشمه می گیرد. ایثار شهدای ما ناشی از انگیزه ای است که یکایک آنها در ورای میدان های مین و سیم های خاردار می دیدند. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان ما هر قدر تلاش کنند نمی توانند نور الهی این انقلاب را خاموش کنند. دو سال پیش داعش تا سی کیلومتری مرزهای ما آمدند اما امروز چه روزگاری دارند. به امیدخدا آل سعود هم تنبیه می شود. مساله این است که کدام یک از ما در این مسیر قرار می گیریم و خودمان را با این قدرت فوق بشری هماهنگ می کنیم. شهدا و جانبازان ما این کار را کردند. حال ما باید برای این جبهه الهی، رزمنده و یاور پیدا کنیم که این کار برای خودمان و کشورمان و آیندگان خوب است.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع)گفت: شما باید بنای کارتان را بر همین بگذارید تا در مسیر نور الهی در صحنه باشید. اشتغال درست کردن خوب است اما کار درست کردن و از بین بردن فقر و محرومیت در مسیر الهی معنای دیگری دارد. مسیر جهاد بعد از جنگ همچنان باز است و حوادث آینده نشان خواهد داد که ایران اسلامی نقش آفرین خواهد بود. مردمی کردن امور کشور، یک تجربه خوب بود که در جنگ به دست آمد و از دل همین مردم قهرمان های بزرگی پدیدار شد. مردمی کردن اقتصاد با توجه به بخش خصوصی در مدل غربی یا شرکتهای دولتی به سبک سوسیالیست ها متفاوت است. حتی در ابتدای جنگ دو بسیج درست شد. بسیج سپاه و بسیج آقای بنی صدر. آن سازمان نتوانست در خدمت انقلاب باشد چون قواعد را رعایت نکرد. مردمی کردن اقتصاد باید با قواعد انقلاب سازگار باشد. شما می توانید الگوهای مردمی کردن اقتصاد را در چارچوب قواعد انقلاب و دفاع مقدس طراحی کنید و روستا و شهر اسلامی را طراحی کنیدم. از خیابان و معماری خانه ها تا مدرسه و دانشگاه و سایر نیازها را انقلابی و اسلامی پیش بینی کنید. دوستان ما در دولت ها؛ مدل و الگویش را طراحی نکرده اند. الگوسازی یکی از مسائل مهم انقلاب است. دانشگاه اسلامی یا کشت و صنعت مورد قبول ما، هم مردمی است و هم روحیات انقلابی در آن به چشم می خورد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس خطاب به فرزندان شهید گفت: شما می توانید مانند هسته های مقاومتی شوید که در آبادان با چهل پنجاه نفر تشکیل شد و برای آزادسازی خرمشهر با ده هزار نفر به جنگ با عراقی ها برخاست. اگر این هسته ها در اقتصاد شکل می گرفت بعد از این سالها، باید اقتصاد ما شکوفاتر می شد. بچه های انقلاب باید از نظر علمی و دانش و فناوری، جلودار جامعه باشند. هر فعالیتی که انجام می دهید، با نگاه به روابط ارزشی شروع کنید. آرزوی من این است که در کارگاه های تولیدی، کارگران با وضو بروند سر کار و با کالاهاشان بازارهای منطقه ای را فتح کنند. کارفرما هم با حس پدرانه به کارگرها رسیدگی کند و پیگیر امور کارکنان آن واحد باشد. با چنین ارزش هایی تحولات وسیع در اقتصاد را شاهد خواهیم بود. همه کارها برای رضای خدا و موفقیت نظام اگر باشد، نتایجش را مردم حس خواهند کرد.

در ابتدای این دیدار دکتر حسین اسماعیلی دبیرکل جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار به ارائه گزارشی از فعالیت های این جمعیت پرداخت و گفت: این مجموعه از سال 88 با مجوز وزارت کشور در سطح ملی فعال شده است و به برکت خون شهدا دستاوردهای خوبی داشته ایم. وی افزود: این جمعیت با حدود 70 هزار عضو در چهار حوزه «فرهنگی - اجتماعی» ، «رسانه ای» ، «اقتصاد و کارآفرینی» و «سیاسی» با مجوزهای لازم در 22 استان فعالیت می کند.

در پایان تفاهم نامه ای برای گسترش همکاری بین دبیر جمعیت فرزندان شاهدوایثارگر نواندیش خدمتگزار با دبیر تشخیص مصلحت نظام امضاء گردید.

ارسال نظر: