اعتراض رئیس کمسیون امنیت ملی به نقض‌عهدهای مکرر برجامی آمریکا در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

بازی دربیاورند بدجور میدان را به‌هم می‌زنیم

کدخبر: 2058775

بروجردی گفت: آمریکایی ها فکرش را هم نمی کنند که دو ساله بتوانیم به ۱۹۰ هزار سو انرژی هسته ای برسیم، بنابراین آنها باید بدانند ما این توانمندی را داریم پس اگر بخواهند بازی در بیاورند قطعا جمهوری اسلامی ایران بدجور میدان را به هم خواهد زد.

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با« نسیم آنلاین » برجام را یک تصمیم ملی اتخاذ شده خواند و افزود: راه برجام هنوز ادامه دارد، ولی در واقع با توجه به بدعهدی ها و کارشنکنی های آمریکایی ها در امر اجرای برجام که متضمن حفظ منافع جمهوری اسلامی است چالشمان با آنها بسیار جدی است.

وی با اشاره به اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری باید حق خودمان را از حلقوم آمریکایی ها بیرون بکشیم، افزود: در همین مدت اتفاق مهمی افتاد که قطعنامه های صادر شده در شورای امنیت سازمان ملل لغو شد و پی ام دی به عنوان یک اتهام خطرناک کاربرد نظامی دانش هسته ای منتفی شد و پرونده اش بسته شد، از سوی دیگر توانستیم محدودیت فروش نفت را از یک میلیون بشکه در روز افزایش دهیم و میزان آن به سهمیه اوپک برسانیم که گام بلندی بود.

بروجردی با بیان اینکه راه برجام تا زمانی که آمریکایی ها وادار به انجام تعهداتشان شوند بسیار سخت است ادامه دارد، گفت: از سوی دیگر ارتباطمان از طریق سیستم های ارتباطی با بانکهای بزرگ جهانی به عنوان تنفس گاه های اقتصادی باید باز شود و این کاری است که ان شاء الله صورت خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به هنگام نبودن عملکرد طرف مقابل و نقض عهد آمریکایی ها در اجرای برجام را از نکات منفی برجام برشمرد و یادآوری کرد: در زمان مذاکرات پیشنهاد گام به گام بودن برجام مبنی بر اینکه یک گام ایران و یک گام همزمان طرف آمریکایی بردارد از طرف کمیسیون مطرح شد که این پیشنهاد مصوب و عملی نشد.

وی با تاکید بر اینکه شاید امروز مهم ترین نکته برجام این باشد که آنها به تعهدات خودشان عمل نکردند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر توان بالقوه ما در تولید انرژی هسته ای به معنای غنی سازی اورانیوم و تامین نیازهای نیروگاه ها و مراکز هسته ای ما کمتر از قبل از برجام نیست.

بروجردی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما توانایی تولید 190 هزار سوء اورانیوم را طی دو سال داریم، گفت: این یک واقعیتی است که آمریکایی ها فکرش را هم نمی کنند بنابراین آنها باید بدانند ما این توانمندی را داریم پس اگر بخواهند بازی در بیاورند قطعا جمهوری اسلامی ایران بدجور میدان را به هم خواهد زد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان در واکنش به اینکه برجام سایه جنگ را از سر ملت ایران برداشته است، متذکر شد: من به این نکته معتقد نیستم چرا که معتقدم امروز به فضل الهی توانمندی های نظامی جمهوری اسلامی ایران به میزانی است که خارج از مقوله برجام نه آمریکا، نه رژیم صهیونیستی و نه هیچ قدرت دیگری جرئت حمله نظامی به ایران را نخواهند داشت.

ارسال نظر: