اختصاصی «نسیم آنلاین»

رانت معافیت مالیاتی ۴ درصدی برای مدیر ارشد اتاق بازرگانی

کدخبر: 2058781

شرکت وارداتی "پ" متعلق به "پ.س" یکی از مدیران ارشد اتاق بازرگانی است که هر سال واردات گسترده کاغذ از کشور چین انجام می دهد و با این مصوبه جدید حدود ۴ درصد از بقیه رقبای خود پیش افتاده است.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: بر اساس بخشنامه جدید گمرک مورخ دوم شهریور 95 کلیه واردکنندگان کالا که غیردولتی و غیرتولیدی محسوب شوند موظف هستند در زمان واردات کالا 4 درصد هزینه آن را به گمرک بپردازند مگر آن که در رتبه بندی کارت های بازرگانی اتاق بازرگانی دارای رتبه الف باشند.

پیگیری خبرنگاران نشان می دهد که از میان حدود 150 شرکت دارای رتبه الف کارت بازرگانی تنها 4 شرکت غیردولتی و غیرتولیدی محسوب می شوند که دو شرکت آن صادراتی، یک شرکت ساختمانی و تنها یکی واردکننده است.

شرکت وارداتی "پ" متعلق به "پ.س" یکی از مدیران ارشد اتاق بازرگانی است که هر سال واردات گسترده کاغذ از کشور چین انجام می دهد و با این مصوبه جدید حدود 4 درصد از بقیه رقبای خود پیش افتاده است. این در حالی است که چندی پیش مسئولان تشکل های کاغذ به مسئله واردات بی رویه آن و آسیب به صنایع داخلی تولید کاغذ هشدار داده بودند. به نظر می رسد این مصوبه باعث تقویت بیش از پیش این شرکت در واردات کاغذ خواهد شد. گفتنی است که از میان 4 شرکت دارای مجوز واردات به واسطه کارت بازرگانی رده الف یا به اصطلاح زرین 2 شرکت نمایندگانی در هیأت رئیسه فعلی اتاق بازرگانی ایران دارند.

ارسال نظر: