جزئیاتی از سلسله تجلیل های مفاخر در سعدآباد

اسطوره پروری در کاخ تاریخی

کدخبر: 2058823

سلسله مراسم تجلیل از مفاخز و چهره های اثرگذار هنر، فرهنگ، ورزش و ... در کاخ سعدآباد برگزار می شود. بر همین اساس جزئیات برگزاری این تجلیل های دنبال دار در نشستی در سالن سینمای کاخ موزه ملت، تشریح شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » این نشست با حضور مهندس سید بیوک موسوی مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، محمد حیدری مدیر روابط عمومی سعدآباد، حمید رضا قاضی کارآفرین برتر کشوری و مهدی عبدالوند، پرنیان دیبا دختر تصویرساز شاهنامه فردوسی و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. محمد حیدری مدیر روابط عمومی کاخ سعد آباد در تشریح اهداف مسئولان کاخ سعدآباد برای برگزاری مراسم تجلیل از مفاخر اعلام کرد:«صرف نظر در کارکرد تاریخی کاخ سعدآباد به دنبال طرحی بودیم که با اقتباس از تاریخ، دین خود را به فرهنگ این مرز و بوم نیز ادا کنیم. به همین منظور با برگزاری جلسات و هماهنگی هایی مققر شد تا با تشکیل دبیرخانه ای برای تجلیل از مفاخر ایران، در این زمینه فعالیت هایی داشته باشیم.» حیدری همچنین خواطر نشان کرد:« ما به زودی برای تکریم و تعظیم مفاخر و سرمایه های ملی کشورمان در این مجموعه فرهنگی تاریخی دور هم جمع خواهیم شد و امیدواریم با تلاش همکاران این مجموعه و یاری اصحاب رسانه بتوانیم این بار عظیم را به دوش کشیده و موفق باشیم.» در ادامه بیوک موسوی مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد ضمن تقدیر و تشکر و خوش آمد گویی به خبرنگاران حاضر در نشست و همچنین تسلیت بمناسبت فقدان جانسوز مرحوم داود رشیدی و جایگاه و زحمات ارزشمند این هنرمند فقید گفت:«در کنار نگاه خاص و مستمر به موزه، جایگاه ویژه و ارزش های آن، مجموعه سعدآباد درب های خود را برای ورود و حضور هنرمندان، هنردوستان و مفاخر این سرزمین میگشاید و این روزها شاهد فعالیت های فرهنگی-هنری فاخری نظیر تئاتر، جشنواره، کنسرت ، نمایشگاه و ... در مجموعه فرهنگی تاریخی هستیم و در آینده ای نزدیک شاهد تجلیل از مفاخر هنری، فرهنگی، ورزشی، سینمایی، دفاع مقدس و ...این سرزمین خواهیم بود.» وی ادامه داد:« کشور ما در طول سال ها مفاخر بزرگی را پرورش داده و امروز بسیاری از این زحمات به بار نشسته و زمانی برای تجلیل از بزرگان عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، ورزشی و هنری فرا رسیده است. بنابراین اقدام کاخ سعدآباد در این زمینه کمترین ادای دین به مخافر خواهد بود.» موسوی افزود: «این حرکت به هیچ عنوان یک کار نمادین و یا تبلیغاتی و سیاسی نیست و با هدف حفظ شأن و منزلت مفاخر، تجلیل از آنها و گشودن درب های سعدآباد به روی این بزرگان صورت میگیرد.» رئیس کاخ سعدآباد همچنین تاکید کرد:«در حال حاضر چهره هایی را برای تجلیل در نظر گرفته ایم و تعداد زیادی هم به این لیست اضافه می شوند. در این لیست به جوان گرایی هم علاقه مند شده ایم و قصد داریم از جوان هایی مثل کیمیا علیزاده که در جوانی برای کشورمان اسطوره شده اند نیز تجلیل کنیم.» در ادامه این نشست مهدی عبدالوند دبیر برگزاری سلسله تجلیل های کاخ سعدآباد نیز تاکید کرد: «تجلیل از مفاخر وظیفه هر ایرانی است زیرا آنها تاریخ جاری کشور هستند و ایران کشوری مفاخر خیز و مفاخر پرور است.»

در بخش دیگری از این مراسم حمیدرضا میرسید قاضی کارآفرین برتر کشوری نیز در این جمع به سخنرانی پرداخت. وی که تا کنون توسط سه وزیر تقدیر شده است از برنامه آینده اش مبنی بر سفر به دور دنیا با دوچرخه با شعار "سهمی در احیای طبیعت" و با به همراه داشتن بذر میلیون ها گیاه و کاشتن آنها در مسیر حرکت خبر داد و تابلویی زرین و مطلا مزین به تصویر رهبر انقلاب را به مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد اهدا نمود. در پایان این نشست مسئولین حاضر به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. شایان ذکر است مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد در نظر دارد در راستای تجلیل از مفاخر ملی اقدام به برپایی مراسم بزرگداشت به صورت ماهیانه برای آنان نماید و اولین مراسم تقدیر از مشاهیر و مفاخر در روز پنج شنبه 11 شهریور ماه ساعت 18:30 در این مجموعه برپا خواهد شد.

ارسال نظر: