عملیات ترکیه در سوریه بالاخره صدای آمریکا را در آورد

کدخبر: 2058889

وزیر دفاع آمریکا از ترکیه خواست عملیات نظامی خود را بر روی شبه‌نظامیان داعشی متمرکز کند و نه بخش کردی شورشیان سوریه.

به گزارش گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، حملات ترکیه به مناطق شمالی سوریه با انتقادات وسیع مقامات آمریکا روبرو شده است. برت مک گارک، نماینده رئیس‌جمهوری آمریکا در ائتلاف ضد جریان تروریستی داعش در این باره گفت درگیری میان ارتش ترکیه و نیروهای مخالف دولت سوریه پذیرفتنی نیست .

نماینده رئیس‌جمهوری آمریکا در ائتلاف علیه داعش از گروه‌های مسلح منطقه خواست نیروی خود را صرف مبارزه با جریان تروریستی داعش کنند .

" نیروهای دمکراتیک سوریه" که هسته اصلی آن را شبه‌نظامیان کرد تشکیل می‌دهند، از حمایت دولت آمریکا برخور دارند.

در این میان اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، دولت ترکیه را فراخواند دست از حملات علیه شورشیان سوریه بردارد .

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزیر دفاع آمریکا از ترکیه خواست عملیات نظامی خود را بر روی شبه‌نظامیان داعشی متمرکز کند و نه بخش کردی شورشیان سوریه .

اشتون کارتر افزود که طی چند روز گذشته تماس‌هایی در این رابطه با مقام‌های ترکیه داشته است. او افزود که رئیس ستاد مشترک نیروهای نظامی آمریکا، ژنرال جوزف دانفورد، روز یکشنبه گذشته ۲۸ اوت با همتای ترک خود گفتگو کرده است .

ارتش ترکیه با "حزب اتحاد دموکراتیک " (PYD) و شبه‌نظامیان کرد "یگان‌های مدافع خلق" که بازوی مسلح این حزب است، به مبارزه برخاسته است. ترکیه این شبه‌نظامیان کرد را شاخه حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و سازمانی تروریستی می‌داند .

این در حالیست که پیشروی ارتش ترکیه در شمال سوریه همچنان ادامه دارد و به گزارش خبرگزاری "آنادولو" ترکیه، ارتش این کشور در ۲۴ ساعت گذشته در حوالی شهر جَرابلس از توابع استان حلب سوریه، به حدود ۲۰ هدف نظامی "تروریست‌ها" حمله کرده‌ است .

در این منطقه شورشیان هوادار ترکیه نیز در برابر شبه‌نظامیان کرد "یگان‌های مدافع خلق " (YPG) صف‌آرایی کرده‌اند. مبارزان کرد سوریه با نزدیک شدن نیروهای نظامی ترکیه به شهر منبج در ساحل غربی رود فرات، خود را برای مبارزه‌ای سخت با آنها آماده می‌کنند

ارسال نظر: