صف‌آرایی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در انتخابات هیات‌رئیسه شورای شهر همزمان با پروژه "املاک نجومی"

پیشتازی اصولگرایان در هیات رئیسه شورای شهر/ چمران و طلایی ابقا شدند

کدخبر: 2058923

در انتخابات هیأت رئیسه سال پایانی دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران با کسب ۱۶ رای موافق بر کرسی ریاست شورای شهر تهران ابقا شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین »، صبح امروز انتخابات هیات رئیسه سال شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد و بعد از شمارش نهایی آرای اعضای شورای شهر، "مهدی چمران" با کسب 16 رأی به عنوان رئیس آخرین سال فعالیت چهارمین دوره شورای شهر تهران انتخاب شد. احمد مسجدجامعی نیز 14 رأی کسب کرد. یکی از اعضای شورای هم رأی سفید در صندوق انداخت.

همچنین مرتضی طلایی با 17 رای در مقابل احمد حکیمی‌پور با 13 رأی به عنوان نایب رئیس شورای شهر تهران انتخاب شد و رحمت‌الله حافظی به عنوان نائب‌رئیس به صورت مستقل کاندید شده بود که تنها یک رأی از مجموع آرا را کسب کرد.

محسن پیرهادی و ابوالفضل قناعتی منشی‌های هیات رئیسه شدند

در ادامه جلسه امروز شورای شهر تهران، پس از رأی‌گیری در خصوص انتخاب منشی‌های هیات رئیسه شورای اسلامی شهر، "محسن پیرهادی" و "ابوالفضل قناعتی" هر کدام با 17 رای در این سمت انتخاب شدندو محسن سرخو با کسب 13 رای و محمد مهدی تندگویان با 15 رای نتوانستند به این جایگاه دست یابند.

تقی‌پور سخنگوی شورا شد

"رضا تقی‌پور" با کسب 16 رأی در مقابل "اسماعیل دوستی" با 14 رای و یک رأی سفید برای دومین سال متوالی سخنگوی شورای شهر تهران شد.

ترکیب نمایندگان دو طیف اصلاح طلب و اصولگرای شورا برای حضور در هیئت رئیسه و ریاست شورای شهر تهران بدین شرح بود:

ترکیب معرفی شده از سوی اصولگرایان مانند سال قبل خواهد بود. مهدی چمران، گزینه نهایی برای ریاست پارلمان پایتخت معرفی شد. مرتضی طلایی، گزینه این طیف برای نایب رئیسی است و محسن پیرهادی و ابوالفضل قناعتی نیز به عنوان منشیان و اعضای هیئت رئیسه معرفی شده‌اند. سخنگوی پیشنهادی از سوی اصولگرایان شورای اسلامی شهر تهران نیز همانند سه دوره قبل شورای شهر رضا تقی‌پور است.

در طیف مقابل اما، گزینه پیشنهادی برای ریاست شورا، احمد مسجدجامعی بود که 14 رای کسب کرد.

اصلاح طلبان احمد حکیمی‌پور را به عنوان نایب رئیس خود معرفی کردند و گزینه‌های پیشنهادی آنها برای هیئت رئیسه نیز محمد مهدی تندگویان و محسن سرخو است.

اصلاح طلبان شورای شهر تهران اسماعیل دوستی را نیز به عنوان سخنگوی پیشنهادی خود معرفی کردند.

ارسال نظر: