وزیر علوم در حاشیه سفر به استان سمنان:

عملکرد بی‌سابقه صندوق رفاه دانشجویان در سال ۹۴/ راه‌اندازی ۱۰۰ اتاق تندرستی در خوابگاه‌های کشور

کدخبر: 2058948

دکتر فرهادی با اشاره به خدمات رفاهی ارائه شده توسط صندوق رفاه به دانشجویان گفت: تسهیلات ارائه شده توسط صندوق رفاه به دانشجویان در سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دکتر محمدفرهادی نماینده هیات دولت و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه سفر به استان سمنان با حضور در برنامه پرسمان هفته صدا و سیمای مرکز سمنان با گرامی‌ داشت باد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت اظهار داشت: بدون شک این دو شهید بزرگوار الگوی خوبی برای همه مسئولان و کارمندان می‌باشند.

وی به تسهیلات ارائه شده به دانشجویان توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تسهیلات هدفمندتر و موثرتر شده و مبلغ نه میلیارد و دویست میلیارد تومان به دانشجویان استان سمنان تسهیلات مختلفی از قبیل ازدواج، ودیعه مسکن و غیره تخصیص یافته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص دو میلیارد و ششصد میلیارد تومان اعتبار برای بهبود فضای خوابگاهی و حل مشکلات جاری دانشگاه های استان سمنان خبر داد.

دکتر فرهادی با مقایسه میزان اعتبارات تخصیص یافته جهت کمک به دانشجویان در سال‌های اخیر گفت: میزان اعتبارات اختصاص یافته به دانشجویان در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض در سال 93، مبلغ 260 میلیارد تومان بوده است که این میزان در سال 94، به370 میلیارد تومان و در سال 95 به 670 میلیارد تومان خواهد رسید.

وزیر علوم تصریح کرد: تسهیلات ارائه شده توسط صندوق رفاه به دانشجویان در سال گذشه بی سابقه بوده است.

دکتر فرهادی با اشاره به بحث رتبه بندی خوابگاه‌های دانشجویی در سراسر کشور تصریح کرد: با اعتبارات اخذ شده و کمک صندوق رفاه به دانشگاه‌ها تعداد 66 خوابگاه رتبه 5 کشور در تابستان در حال تعمیر و بازسازی هستند.

وی با اشاره به مستقر شدن مراکز مشاوره در خوابگاه‌های دانشجویی در سال جدید اظهار کرد: برای کمک به حفظ سلامت روانی و ایجاد فضای آرامش و نشاط در دانشگاه‌ها در سال جدید با کمک صندوق رفاه یکصد اتاق تندرستی در خوابگاه‌های دولتی سراسر کشور راه اندازی می‌شود که با توجه به میزان 120 هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های استان سمنان تعدادی از این اتاق‌ها به این استان اختصاص خواهد یافت.

دکتر فرهادی بازسازی سلف سرویس‌ها و رتبه بندی غدای دانشجویی را از دیگر اقدامات تاثیرگذار صندوق رفاه دانشجویان برشمرد و اضافه کرد: ساخت، تجهیز و تامین امکانات سالن‌های غذاخوری و ایجاد تنوع غذایی در برنامه دانشجویان با ورود بخش خصوصی از برنامه های در دست اجرای صندوق رفاه دانشجویان است.

ارسال نظر: