معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد:

هزینه‌های تشخیصی و درمانی ناباروری تحت پوشش طرح تحول سلامت قرار گرفت

کدخبر: 2059030

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: از امروز خدمات تشخیصی، درمانی ناباروری تحت پوشش وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و ما ۸۵ درصد هزینه‌های آن را در مراکز دولتی می‌پردازیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد آقاجانی در نشست خبری هفته دولت اعلام کرد: زوج‌هایی که از ناباروری رنج می‌برند، از این پس تحت حمایت طرح تحول سلامت قرار می‌گیرند و می‌توانند با هزینه بسیار کمتر از گذشته به رفع این مشکل بپردازند.

دکتر آقاجانی در این زمینه افزود: ۸۵ درصد تعرفه دولتی در بحث تشخیص و درمان ناباروری تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور در نظر گرفته شده است؛ البته ما امیدواریم که بتوانیم درمان ناباروری را تحت پوشش بیمه درآوریم.

دکتر آقاجانی ضمن اشاره به اینکه خدمات ناباروری شامل دو بخش "تشخیصی و درمانی" و "دارویی" می‌شود، گفت: خدمات تحت پوشش ناباروری شامل خدمات تشخیصی درمانی می‌شود. به عنوان مثال در بحث آی.وی.اف که تعرفه دولتی آن نزدیک به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است، زوج های نابارور کمتر از ۳۰۰ هزار تومان از هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

وی در ادامه نشست امروز خود گفت: در حال حاضر ۲۱ پایگاه اورژانس هوایی در کشور مشغول خدمت رسانی هستند که تا کنون با انجام بیش از ۴۲۰۰ ماموریت در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

دکتر آقاجانی در این مورد افزود: به زودی تعداد هفت پایگاه جدید به ناوگان اورژانس هوایی کشور افزوده خواهد شد.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: هدف نهایی ما در این زمینه احداث ۴۴ پایگاه اورژانس هوایی برای پوشش دهی به تمام نقاط کشور و به ویژه مناطق روستایی و صعب العبور است.

دکتر آقاجانی درباره بالگردهای ویژه اورژانس هوایی تاکید کرد: در حال حاضر نیازهای اورژانس هوایی در این زمینه از طریق قرارداد با نیروهای مسلح تامین می شود ولی نیاز به بالگردهای ویژه اورژانس در کشور وجود دارد.

ارسال نظر: