گفتگو مقامات آمریکا و هند درباره افغانستان و کشمیر

کدخبر: 2059035

مقامات آمریکایی و هند در سفر خود به دهلی‌نو و واشنگتن در مورد وضعیت افغانستان و بحران کشمیر با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: "جان کری" وزیر امور خارجه و «پنی پریتزکر» وزیر بازرگانی آمریکا در سفر خود به هند با «نارندرا مودی» نخست وزیر و «آجیت دووال» مشاور امنیت ملی و مقامات دیگر این کشور دیدار و در مورد تقویت روابط تجاری، وضعیت افغانستان و کشمیر بحث و تبادل نظر می‌کنند.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفت: جان کری در این سفر در مورد تشویق دهلی‌نو و اسلام‌آباد در مورد بحران کشمیر با مقامات هندی صبحت خواهد کرد.

این مقام آمریکایی افزود: در این سفر وزیر امور خارجه آمریکا از آنجایی که هند با افغانستان رابطه نزدیک دارد، در مورد وضعیت این کشور نیز بحث و تبادل نظر خواهد شد.

همچنین «مانوهار پاریکار» وزیر دفاع هند در سفر خود به واشنگتن با «اشتون کارتر» همتای آمریکایی خود دیدار کرد و در مورد وضعیت جاری افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

در بیانیه مشترکی که پس از این دیدار منتشر شد، آمده است: دو طرف گفت‌وگوهایی در مورد پیشنهاد «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

نیکلسون در سفر خود به هند گفته بود که دولت کابل برای مقابله با طالبان به بالگردهای نظامی بیشتری نیاز دارد.

فرمانده نیروهای آمریکایی افزود: تروریست‌هایی مانند شبکه حقانی، لشکر طیبه و جیش محمد، نه تنها تهدیدی برای افغانستان محسوب می‌شوند بلکه تمام منطقه از جمله هند را نیز تهدید می‌کنند.

وی اظهار داشت: افغانستان برای خریداری قطعات یدکی برای بالگردهای روسی به دلیل تحریم‌های غرب علیه مسکو به مشکل برخورده است و هند می‌تواند این قطعات را برای آنها فراهم کند.

این مقام آمریکایی بیان کرد: آمریکا از کمک نظامی هند به افغانستان حمایت می‌کند.

ارسال نظر: