نخستین نشست پارلمان استرالیا پس از پیروزی محافظه‌کاران

کدخبر: 2059055

پارلمان استرالیا امروز"سه شنبه"برای نخستین بار از زمان پیروزی دولت محافظه کار این کشور در انتخابات ماه پیش و همزمان با کاهش محبوبیت نخست وزیر این کشور بر طبق نظرسنجی‌ها نشست برگزار کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پس از آن که ائتلاف تحت رهبری مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا بعد از انتخابات پارلمانی 2 ژوئیه گذشته حائز 76 کرسی از مجموع 150 کرسی مجلس نمایندگان این کشور شد، قانونگذاران این مجلس سوگند یاد کردند.

این در حالی است که یک نظرسنجی که نتایجش امروز در روزنامه "The Australian" منتشر شد نشان داد محبوبیت مالکوم ترنبول از زمانی که توانست تونی ابوت، نخست وزیر قبلی را حدود یک سال پیش در رای گیری میان قانونگذاران حزب لیبرال حاکم شکست دهد به پایین ترین میزان خود رسیده است.

بر طبق این نظرسنجی پاسخگویان همچنان ترنبول را به بیل شورتن، رهبر اپوزیسیون این کشور به عنوان نخست وزیر ترجیح می دهند اما برتری ترنبول بر او که معادل 43 درصد به 32 درصد بوده پایین ترین میزان برتری وی در یک نظرسنجی از زمان تصدی نخست وزیری است.

دولت استرالیا شانه به شانه حزب چپ میانه رو کارگر قرار گرفت چرا که هر یک از حمایت 50 درصدی برخوردار بودند. دولت استرالیا با کسب 50.4 درصد آرا توانست پیروز شده و دومین دوره سه ساله خود را به دست بیاورد.

نظرسنجی مذکور یک نظرسنجی سراسری انجام شده در تعطیلات آخر هفته استرالیا با پرسش از 1696 رای دهنده بوده و حاشیه خطای آن 2.4 درصد بوده است.

دولت استرالیا گفته اولویتش مهار کسری بودجه ملی است اما این هدف دولت به دلیل تضعیف اکثریتش در مجلس نمایندگان و این حقیقت که در مجلس سنا در اقلیت است دشوار شده است.

ترنبول در مراسم استقبالی که در مقر پارلمان استرالیا برگزار شد خواهان یک دوران جدید همکاری سیاسی شد. وی تاکید کرد: بگذارید چهل و پنجمین پارلمان را آن طور که امروز آغاز آ را رقم می زنیم یعنی با احترام دوجانبه حسن نیت و تعهد مشترک به پیشرفت استرالیا و همه استرالیایی ها ادامه دهیم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: