روزنامه "لس‌آنجلس تایمز":

روحانی از توافق با "بوئینگ" برای تقویت رابطه با آمریکا استفاده می‌کند

کدخبر: 2059126

روزنامه آمریکایی "لس‌آنجلس تایمز" نوشت: توافق با بوئینگ برای رییس جمهور میانه‌روی ایران که در پی انتخاب مجدد است، از آن رو مهم است که می‌تواند استدلال کند روابط ایران با غرب را توسعه داده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز» در مطلبی پیرامون توافق ایران و شرکت آمریکایی «بوئینگ»، تولید کننده هواپیماهای مسافربری، نوشت: برخی تحلیلگران بر این باورند که ایران از پس نگهداری هواپیماهای جدید بوئینگ بر نخواهد آمد و این کشور فاقد مهندسین و زیر ساخت‌های کافی برای استفاده از این هواپیماها است.

«پاتریک کلاوسون» تحلیلگر ارشد اندیشکده واشنگتن نیز چندی قبل در این زمینه اشاره کرده بود که ایران می‌خواهد بیش از 100 ایرباس و تعداد بیشتری از بوئینگ هواپیما خریداری کند که در مجموع باهم بیش از کل ناوگان مسافربری فرانسه (ایر فرانس) می‌شود که هفت برابر تعداد مسافران هوایی ایران را دارد.

لس آنجلس تایمز می‌نویسد: اما توافق با بوئینگ به طور نمادین برای «حسن روحانی» رییس جمهور میانه روی ایران که در پی انتخاب مجدد در سمت ریاست جمهوری سال آینده است مهم می‌باشد زیرا بدین وسیله استدلال می‌کند که روابط ایران با غرب را توسعه و بهبود داده است.

«فریبرز رییس دانا » تحلیلگر مسائل اقتصادی در تهران در این باره معتقد است: «آن‌ها از این ابزار برای تقویت ارتباط با آمریکا استفاده می‌کنند. اما امیدوارم آن آگاهی خود را باز یابند. آن‌ها نیازمند یافتن راه حلی به نفع مردم و نه غرب دارند.»

لس آنجلس تایمز در خاتمه این مطلب با ذکر سخنان برخی مقام‌های شرکت‌های هوایی معتبر ایران نوشت: با آن‌که رییس جمهور آمریکا گفته است که هرگونه تلاش برای ممانعت از ارسال فروش هواپیما به ایران را وتو می‌کند و در گرماگرم انتخابات ریاست جمهور آمریکا بعید است که قبل از ماه نوامبر هواپیمایی به ایران ارسال شود.

ارسال نظر: