پروتکل انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان اسلام امضا شد

کدخبر: 2059153

پروتکل انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام بین اداره کل ورزش و جوانان استان فارس و نمایندگان مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی امضا شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پروتکل انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام بین اداره کل ورزش و جوانان استان فارس و نمایندگان مجمع جوانان سازمان کنفرانس اسلامی امضا شد.

در این مراسم که امشب در شیراز برگزار شد، مدیرکل مجمع جوانان جهان اسلام از وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان استان فارس قدردانی کرد و اظهار داشت: در سفر دو روزه‌ای که به شیراز داشتیم این شهر و بناهای تاریخی آن مورد بازدید قرار گرفت.

علم الدین مهدی اف با بیان اینکه شیراز جزء سه کاندیدا پایتخت جوانان جهان اسلام است افزود: این شهر نخستین شهری بود که از بین سه کاندید مورد بازدید قرار گرفت و دیدار بعدی نیز از دو شهر دیگر در اندونزی و مالزی است.

وی بیان کرد: قضاوتی که در مورد انتخاب پایتخت جوانان جهان اسلام می‌شود عادلانه است اما شیراز المان‌های آن را به عنوان انتخاب شدن به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام را دارد.

مدیرکل مجمع جوانان جهان اسلام با بیان اینکه امسال استانبول پایتخت جوانان جهان اسلام بود و تا 31 شهریورماه شهر دیگر نیز برای سال آینده انتخاب می‌شود تصریح کرد: با حمایت اداره ورزش ترکیه برنامه‌های موفقیت‌آمیز ویژه جوانان برگزار شد.

مهدی‌اف خاطرنشان کرد: شهری که به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام انتخاب می‌شود باید توسط اداره ورزش آن شهر و مسولان متولی مورد حمایت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جمعیت جوان ایران در انتخاب شدن به پایتخت جوانان جهان اسلام تاثیرگذار است گفت: فعالیت‌هایی که پایتخت جوانان قرار است انجام دهد برای مجمع جهانی جوانان اسلام موثر است.

در این نشست حیدرعلی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز با بیان اینکه شیراز و دو شهر دیگر در اندونزی و مالزی کاندیدای انتخاب به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام اظهار هستند اظهار داشت: 31 شهریورماه کاندید نهایی پایتخت جوانان اسلام برای سال 2017 معرفی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پنج شهر کشور از جمله اصفهان، شیراز، همدان، مشهد و تبریز کاندیدای انتخاب به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام بودند که با توجه به قدمت شیراز، سابقه تاریخی و علمی آن این شهر در اسفندماه سال گذشته به طور رسمی توسط وزارت ورزش و جوانان به سازمان کنفرانس اسلامی معرفی شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه استاندار و مسئولان متولی برای انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام اعلام آمادگی کرده‌اند خاطرنشان کرد: اجلاسیه بزرگ خبرنگاران جوان جهان اسلامی یکی از به دستاوردهای انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان اسلام است.

کامیاب همچنین از فعال شدن شورای سیاستگذاری پایتخت جوانان جهان اسلام در وزارت ورزش و استان فارس خبرداد و افزود: امید است با انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام برنامه‌های جدید و کاربردی برای جوانان برگزار شود.

ارسال نظر: