حجت‌الاسلام رئیسی در اجلاس سالانه سازمان بسیج اساتید:

‌ آنان که با وجود هشدارهای رهبری امید داشتند برجام گره‌گشایی کند، امروز باید بسیجی بیندیشند

کدخبر: 2059231

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز با برجام به همه ثابت شد که دشمنان ما عهدشکن هستند و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد، اظهار داشت: آنان که با وجود هشدارهای مقام معظم رهبری امید داشتند که برجام گره‌گشایی کند، امروز باید بسیجی بیندیشند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در هفدهمین اجلاس سالانه بسیج اساتید در سالن صبای شهر مشهد عزم عملی و دوراندیشی را پایه‌های موفقیت دانست و گفت: جامعه انسانی به عنوان یک امانت و هدایت‌گران بشر به عنوان امانت‌دار هستند و دانشمندان به عنوان وارثان هدایتگران باید امانت الهی را در مسیر رشد و تعالی قرار دهند.

وی افزود: این دانشمندان نباید در نگارش و بیان محافظه‌کاری داشته باشند. و ویژگی آنان این است که از هیچ کسی خشیت ندارند. یعنی هیچ قدرتی جز ذات مقدس الهی در آنان تاثیر گذار نیست و فقط در راستای اصلاح امور اجتماعی قلم می‌زنند.

رئیسی ادامه داد:‌استقلال علمی یکی از نیازهای ما در این عرصه است ولی استقلال علمی به این معنی نیست که استاد از خارج نیاوریم بلکه به این معنی است که به تولید علم و فناوری پردازیم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت:‌ما سخن از استعلای علمی داریم نه فقط استقلال علمی، زیرا ما پرتوی قرآن کریم هستیم که هیمنه علمی دارد.

وی اضافه کرد: برخی برایمان نسخه‌هایی می‌پیچند ولی ما نشان دادیم که خودمان با استعلای علمی سخنی برتر و قابل ارائه داریم. زیرا ما در پرتوی کریمان هستیم و باید به داشته‌های خودمان باور داشته باشیم که امام خمینی (ره)‌این باور را داشت و نگاه مقام معظم رهبری نیز به جوانان خودمان است ولی برخی نگاه‌شان به دستان دیگران است.

رئیسی گفت: امام خمینی خدا را باور داشتند. مردم و جوانان را باور داشتند و به همین دلیل ما به سازندگی رسیدیم. ولی امروز آنچه از سینمای هالیوود و 7 هزار کانال ماهواره‌ای در فضای خاورمیانه مثلث می‌شود فرهنگ ظلم‌پذیری است که می‌خواهند القا کنند که شماه راهی جز پذیرش این مسائل ندارید ولی فرهنگ ایران با بصیرت، فرهنگ امید و اتکا به جوانان است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: هر جا فرهنگ ایران حضور داشته استعلا آفرینی استقلال‌آفرینی کرده است و مقام معظم رهبری نیز در رابطه با اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی صحبت کردند. بنابراین باید از طریق اقتصاد مقاومتی و با تکیه بر داشته‌های خودمان به سمتی که ولایت فقیه فرموده‌اند، برویم.

وی اضافه کرد: عده‌ای این سخنان را باور نداشتند ولی یا اظهار نمی‌کردند و یا در گوشه و کنار قلم می‌زدند ولی امروز با برجام به همه ثابت شد که دشمنان ما عهدشکن هستند و نمی‌توان به آنها اعتماد کرد، آنان که با وجود هشدارهای مقام معظم رهبری امید داشتند که برجام گره‌گشایی کند، امروز باید بسیجی بیندیشند. زیرا هر کجا ما مشکل داشتیم همانجایی بود که نیروهایمان اگرچه با تحصیلات ولی بدون نگاه انقلابی و بسیجی بوده‌اند.

رئیسی گفت: مقام معظم رهبری پیرامون خطر نفوذ هشدار دادند و انقلابی اندیشیدن نسخه این خطر است و اساتید فرهیخته انقلابی می‌توانند گره‌گشا باشند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: کمیسیون‌هایی در حوزه مسائل پولی و بانکی، نظام مالیاتی، صادرات و واردات و کسب و کار مبتنی بر دانش‌بنیان باید از سوی اساتید تشکیل شود تا به دستگاه‌ها نسخه اقتصاد مقاومتی ارائه دهند، پول بسیار مهم است زیرا هر دستگاهی برای اجرای اقدامات به اعتبار نیاز دارد ولی بالاترین نقش را مدیریت دارد و ما خوف آن داریم که امسال هم تمام شود و به آنچه منویات رهبری است، نرسیم. بنابراین باید سریع‌تر اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد آستان قدس رضوی باید بر دو امر نذر و وقف بگذرد، گفت: کار اقتصادی ما باید در شان آستان قدس باشد. ما می‌توانیم در اقتصاد حضور یابیم ولی باید اقتصاد گره‌گشا باشد، برند خارجی چه تناسبی با اقتصاد مقاومتی دارد؟ سالانه 25 میلیون زائر در این شهر است ولی هزار تخت بیمارستانی کم داریم و اگر آستان قدس بخواهد کاری کند مشارکت در این امور است. زیرا مردم باید احساس کنند که اقتصاد مقاومتی مشکلات زندگی‌شان را حل کرده است.

رئیسی گفت: ایران با اسرائیل قهر کرد و مصر هم در همان زمان با قرارداد کمپ دیوید آشتی با اسرائیل را آغاز کرد. مسئولان مصر اقتدار و عزت مصر و ایران و اقتصاد مصر و ایران را با یکدیگر مقایسه کردند و خودشان اعلام کردند که امروز ایران با قهر با اسرائیل و آمریکا همه چیز دارد و مصر گشایشی نداشته است.

وی گفت: ما موظفیم برجام را با مصون‌سازی ضمن شرایط مقام معظم رهبری دنبال کنیم که آن شرایط سند برجام را کاملا در مصونیت قرار می‌دهد.

ارسال نظر: