"آس" داعش تنها ماند

کدخبر: 2059255

پس از کشته شدن سخنگو و سرکرده ارشد داعش در پی سلسله شکست‎های این گروه تروریستی تکفیری در عراق، سوریه و لیبی، چه سرنوشتی در انتظار ابوبکر البغدادی خواهد بود؟

گروه بین الملل « نسیم آنلاین »، حدود یک سال و نیم گذشته "ابوعمر الشیشانی" به عنوان یکی از بازوان اصلی ابوبکرالبغدادی در نواحی بغداد و "ابومحمد العدنانی" سخنگوی داعش نیز به عنوان مغز متفکر داعش در رسانه‎ها معرفی شدند.

ابوعمر سال ها در کنار العدنانی در زندان "بوکا" در بصره واقع در جنوب عراق زندگی کرد و علاوه بر آن این فرصت را در اختیار وی قرار داد که با ابوبکر البغدادی به مدت دو سال در زندانی که آمریکا آن را به موسسه آموزش مسایل شرعی و عقایدی و در واقع به محل همپیمانی داعش تبدیل کرد، آشنا شود.

ابوعمر و العدنانی با کمک ابوابراهیم المصری، ترکی بن علی و ابوسلیمان قبل از اینکه از یکدیگر جدا شوند، ابوبکر البغدادی را متقاعد کردند که دولت خود را اعلام کنند.

ابوعمر در بین داعشی ها به فردی که می تواند جانشین البغدادی شود، معروف بود از همین روی به وی مرد شماره دو داعش لقب دادند. این در حالی است که سرکردگان برجسته ای مانند "ابوعلاء العفری"، "ابوعمر الشیشانی" و "ابومهند السویداوی" طی چند ماه گذشته کشته شدند.

ابومحمد العدنانی سخنگوی داعش و سایر برجسته‎های داعش در حالی کشته شدند که این گروه تروریستی تکفیری در عراق، سوریه و لیبی شکست های متعددی را متحمل شود و این نشان می دهد که "دولت" داعش که خلافت خوانده را در سال 2014 اعلام کرد در حال تبدیل به باندهای کوچک هستند که در چند منطقه اقدامات تروریستی انجام می دهند و سرکردگان آن یکی پس از دیگری کشته می شوند.

شبکه المیادین نوشت: در راس اسامی سرکردگان کشته شده داعش "ابومحمد العدنانی" قرار دارد که به دلیل "بلندگو بودن" داعش و نزدیک بود به البغدادی، چهره کاریزمای آن محسوب می شد.

داعش می داند که خلیفه خودخوانده آن اکنون سرلیست اهداف تحت تعقیب در عراق و سوریه است، چراکه سه برگه "آس" داعش با کشته شدن الانباری، الشیشانی و العدانی از بین رفت و اکنون ابوبکر البغدادی تنها "آس" این گروه تروریستی تکفیری است که چندین بار از حملات هوایی در عراق جان سالم به در برد.

ارسال نظر: