روایت شبکه افق از یک معضل اجتماعی؛

وقتی پیشگیری از درمان عقب میفتد

کدخبر: 2059327

ششمین قسمت برنامه "شریان" با موضوع پیشی گرفتن سیاست‌های درمانی به جای پیشگیری از بیماری طی سالیان گذشته در ایران، فردا ۱۱ شهریور از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، مجموعه «شریان» مستندی است درباره طب سنتی ایرانی و جایگاه آن در دانش پزشکی جهان که در هر قسمت طی گفت وگو با پزشکان، متخصصان طب سنتی و کارشناسان بهداشتی و درمانی، به یکی از ابعاد این مسئله می پردازد .

در ششمین قسمت این مجموعه، بحث نظام سلامت و توسعه آن در ایران مورد توجه قرار خواه گرفت؛ حقیقت آن است که این امر طی سال های گذشته گرفتار سوء مدیریت هایی شده، سیاست هایی که به جای پیشگیری از بیماری ها، به دنبال افزایش هر چه بیشتر تخت های بیمارستانی و مراکز تصویربرداری بوده است .

یکی از حقایق موجود در دنیای امروز آن است که آفت کش هایی که در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند، آنتی بیوتیک ها و مواردی از این دست، بیش از آنکه به درمان بیماری ها کمک کنند به گسترش امراضی همچون سرطان می انجامند و این در حالی است که سیاست های بهداشتی، کمتر در راستای حذف اینگونه موارد بوده و بیشتر بر افزایش امکانات درمانی متمرکز بوده است .

در این قسمت با فاطمه رخشانی معاون سابق بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد آیتی معاون فرهنگی و امور دانشجویی وزارت بهداشت و محمد دریایی متخصص علوم زیستی، گیاهان دارویی و طب سنتی گفت وگو شده است .

سعید کاظمی نویسنده، تهیه کننده و کارگردان این مجموعه است و نادر طالب زاده هم در جایگاه مشاور هنری و ناظر کیفی در مستند «شریان» حضور داشته است .

ششمین قسمت «شریان» ساعت 20 روز پنجشنبه 11 شهریورماه از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم روز بعد ساعت 12.30 به روی آنتن می رود .

ارسال نظر: