تجلیل آیت‌الله مکارم شیرازی از کیمیا علیزاده:

جمله خانم صاحب مدال در المپیک در مورد حجاب بسیار ارزشمند است

کدخبر: 2059363

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: جمله خانم ورزشکار صاحب مدال در المپیک مبنی بر این که "فاصله گرفتن از ورزش امکان دارد اما فاصله گرفتن از حجاب امکان ندارد" بسیار ارزشمند است که نیاز است مجموعه‌ای این گونه وارد جامعه شوند.

به گزارش « نسیم آنلاین »»، آیت الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از معاونین وزارت علوم سرمایه انسانی را مهم ترین سرمایه دانست و گفت: منابع زیززمینی در رتبه های دوم و سوم سرمایه کشور قرار دارند.

این مرجع تقلید ادامه داد: کشورهای دارای منابع انسانی قوی در حالی که از نظر منابع زیرزمینی فقیرهستند در دنیا پیشرو خواهند بود و کشورهای دارای منابع زیرزمینی فراوان اما بدون سرمایه انسانی سخنی برای گفتن نخواهند داشت؛ کشوری همانند ژاپن که از نظر منابع زیرزمینی فقیر است اما به دلیل منابع انسانی قوی امروزه از کشورهای برتر دنیا است؛ جوانان نیز رکن اصلی سرمایه محسوب می شوند.

وی با بیان این که دانشگاه دارای نکات مثبت و منفی است، اظهارداشت: سیستم دانشگاهی امروزی از غرب آمده و این مطلب نشان می دهد فرهنگ غربی در دانشگاه حاکم است که باید به فرهنگ اسلامی تبدیل شود؛ هنگامی که این کشور دارای دانشگاه اسلامی بوده و ابوعلی سینا و زکریاها را تربیت کرده است دانشگاه های غربی وجود نداشته اند.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای شما عزیزان این است که تمام نکات مثبت دانشگاه را دریافت و از فرهنگ غرب جدا کرده و با فرهنگ اسلامی آمیخته سازید در این صورت دانشگاه مفید خواهد بود و در غیر این صورت ما را زیر سلطه غرب خواهد برد؛ در اسلام از نظر زمان و مکان و مقدار برای دانش محدودیتی وجود ندارد.

وی ادامه داد: آنچه اهمیت دارد این است که دانش با فرهنگ غرب آمیخته نشود بنابراین نیاز است از سوی افراد دانشمند فیلترهایی برای تسویه کردن دانشگاه و برنامه های دانشگاه ایجاد شود؛ تلاش کنید مباحث دانشگاه کاربردی شوند زیرا با مباحث غیرکابردی مشکلات جامعه برطرف نمی شوند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر تقویت مبانی اخلاقی در میان دانشجویان ابرازداشت: در صورت تقویت مبانی اخلاقی احساس مسؤولیت ایجاد می شود و با ایجاد احساس مسؤولیت کار افزایش پیدا می کند؛ در یکی از روزنامه ها مطالعه کردم شخصی مقدار فراوانی ماشین های گران قیمت را با نام یک زن فقیر روستایی وارد کشور کرده است که اگر تقید مذهبی نباشد مسائل مادی افضل می شوند و برای دور زدن قوانین چنین اقداماتی انجام می دهند.

وی افزود: جمله خانم ورزشکار صاحب مدال در المپیک مبنی بر این که فاصله گرفتن از ورزش امکان دارد اما فاصله گرفتن از حجاب امکان ندارد بسیار ارزشمند است که نیاز است مجموعه ای این گونه وارد جامعه شوند.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان خاطرنشان کرد: سعی کنید فاصله حوزه و دانشگاه کم شود زیرا این دو گروه کشور را اداره می کنند و با نزدیک شدن آنها به یکدیگر فاصله ها در جامعه کاهش پیدا می یابد؛ سعی کنید ثابت نایستید زیرا ثابت ایستادن به معنای عقب نشینی است.

ارسال نظر: