دیدار "دونالد ترامپ" با رئیس‌جمهور مکزیک در "مکزیکوسیتی"

کدخبر: 2059370

"دونالد ترامپ" که در مبارزات انتخاباتی ضمن تاکید بر لزوم ساختن دیوار در مرز مکزیک، برخی از مهاجران مکزیکی را "تجاوزگر" خوانده بود، با دعوت رئیس‌جمهور این کشور به "مکزیکوسیتی" سفر می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: در حالی که به دنبال اظهارات تند دونالد ترامپ درباره مهاجران مکزیکی، نامزد جمهوریخواه با انتقادات جدی مواجه شده، حالا خبر رسیده که او برای دیدار با رئیس‌جمهور مکزیک به مکزیکوسیتی سفر می‌کند.

دونالد ترامپ در مبارزات انتخاباتی ضمن تاکید بر لزوم ساختن دیوار در مرز با مکزیک، تعدادی از مهاجران مکزیکی را «تجاوزگر» خوانده و حتی به حامیانش گفته که «حرف مرا باور کنید آنها(مکزیکی‌ها) هزینه ساخت این دیوار را خواهند داد».

اظهارات جنجالی ترامپ واکنش‌های زیادی در مکزیک به دنبال داشته و حتی رئیس‌جمهور پیشین این کشور، نامزد جمهوریخواه آمریکایی را «هیتلر» خطاب کرد.

حالا نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در توئیتر خود نوشته است: «من دعوت انریکه پینا نیتو رئیس‌جمهور مکزیک را پذیرفتم و بسیار مشتاق دیدار فردایم با او هستم».

توئیت مذکور کمی پس از انتشار بیانیه دفتر رئیس‌جمهور مکزیک منتشر شد که در آن آمده بود که آقای ترامپ دعوت را پذیرفته و با رئیس‌جمهور مکزیک «دیداری خصوصی»

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد: «دونالد ترامپ روز چهارشنبه برای دیدار با رئیس‌جمهور مکزیک به مکزیکوسیتی سفر خواهد کرد؛ سفری که ساعاتی قبل از سخنرانی مهم او در آریزونا برای شفاف کردن نظراتش در خصوص مهاجرت انجام خواهد شد».

رئیس‌جمهور مکزیک روز جمعه از هر دو نامزد جمهوریخواه و دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای دیدار از مکزیکوسیتی دعوت کرده بود.

ارسال نظر: