جزئیات مصوبه هیأت وزیران درخصوص اصلاح تصویب‌نامه قراردادهای جدید نفتی

کدخبر: 2059428

در متن مصوبه هیأت وزیران درخصوص اصلاح تصویب‌نامه نحوه نظارت بر انعقاد و اجرای قرارداد های جدید نفتی آمده است که "در تدوین قراردادها باید بندهای ۱۴و ۱۵اجرایی قطعنامه شماره ۲۲۳۱و بند ۳۷برجام رعایت شود".

به گزارش « نسیم آنلاین »، متن تصویب‌نامه هیأت وزیران درخصوص اصلاح مصوبه نحوه نظارت بر انعقاد و اجرای قرارداد های جدید نفتی منتشر شد.

در این مصوبه آمده است:

بسمه تعالی

وزارت نفت-وزارت امور اقتصاد و دارایی-سازمان برنامه و بودجه کشور

هیأت وزیران در جلسه 1395/6/7 به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد اصل یکصد و سی‌و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

تصویب‌نامه شماره 57222/ت53267هـ مورخ 1395/5/16 موضوع نحوه نظارت بر انعقاد و اجرای قراردادهای نفتی به شرح زیر اصلاح می‌شود:

الف- بنده (5) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

5- به منظور تدوین راهبردها و سیاست‌ها، ارزشیابی و نظارت و اجرای مدیریت مخازن برای تولید صیانتی با رویکرد انتقال و توسعه فناوری، ساختار و تشکیلات متناسب جهت بررسی و نظارت بر اجرای قراردادهای نفتی موضوع این تصویب‌نامه (در حوزه‌های فنی، زیست محیطی، مالی، ایمنی، بهداشتی و مانند آنها) و انتقال و توسعه فناوری به شرکت‌های اکتشاف و تولید و بهره‌برداری (E&P) و نیز پیمانکاران عمومی (GC) و سازندگان تجهیزات و آموزش نیروی انسانی ایرانی و تنظیم روابط در وزارت نفت ایجاد می‌شود.

ب- متون زیر به عنوان بندهای (6)، (7)، (8) و (9) اضافه می‌شود:

6- بررسی عدم مغایرت قراردادهای منعقده با مصوبه دولت درخصوص شرایط عمومی، ساختار و الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز بر عهده هیأتی با صلاحیت حقوقی، فنی، مدیریتی، سیاسی و امنیتی خواهد بود که اعضای این هیأت توسط رئیس جمهور تعیین می‌شود.

7- کلیه مذاکرات و مصوبات جلسات رسمی مربوط به انعقاد قراردادهای نفت و گاز باید ثبت و ضبط و مکتوب شده و اسناد آن به طور مناسب نگهداری شود.

8- متن سند نمونه رازداری و محرمانگی موضوع (13) مصوبه دولت درخصوص شرایط عمومی، ساختار و الگوی قراردادهای بالادستی نفت و گاز به تصویب شورای عالی امنیت ملی خواهد رسید.

9- در تدوین قراردادها باید بندهای (14) و (15) اجرایی قطعنامه شماره 2231 و بند (37) برجام رعایت شود.

ارسال نظر: