قدیری ‌ابیانه:

مردم با خرید کالای خارجی کشور را دچار خودتحریمی نکنند

کدخبر: 2059430

کارشناس مسائل استراتژیک بیان داشت: در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی باید خرید کالای ایرانی و نخریدن کالاهای خارجی در جامعه فرهنگ‌سازی شود و مردم نیز در این زمینه باید همکاری لازم را داشته باشند و با خرید کالای خارجی کشور را دچار خود تحریمی نکنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمد حسین قدیری ‌ابیانه امشب در همایش روشنگری با موضوع "اقتصاد، معبر یا سد نفوذ" در کانون بسیج اراک با اشاره به اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات کشور تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: متأسفانه افراد جامعه هیچ‌کدام خود را مخاطب شعار اقتصاد مقاومتی قرار نداده‌اند و این مسأله را از دولت مطالبه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه همه افراد باید در تحقق اقتصاد مقاومتی مشارکت داشته باشند، افزود: همه باید در این حوزه تلاش فعالیت خود را بیشتر کنند و مطالبه گری خود از دولت را در این زمینه کاهش داده و در کنار دولت در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی مشارکت کنند.

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش هستند از طریق ضربه زدن به اقتصاد کشور به معیشت مردم لطمه بزنند، ادامه داد: اگر وضعیت موجود در کشور اصلاح نشود و همه چیز را وابسته به ارتباط با آمریکا بدانیم به طور حتم اقتصاد مقاومتی به اقتصاد ریاضتی تبدیل خواهد شد.

قدیری ابیانه تصریح کرد: متأسفانه کشور ما جزو مصرف کننده‌ترین کشورها در تمامی حوزه‌ها به ویژه سوخت، دارو، لوازم آرایشی و... است که این روند باید اصلاح و بازنگری شود.

وی خاطرنشان کرد: هدر رفت سوخت کشور در سال 92 میزان 30 میلیارد دلار بوده که با این میزان در کشور به راحتی می‌توان پالایشگاه نفت را به منظور جلوگیری از خام فروشی ایجاد کرد، متأسفانه روزانه یک‌صد میلیون دلار به دلیل اضافه برداشت از سوخت در کشور هزینه می‌شود.

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: یکی دیگر از مشکلات اساسی کشور نبود وجدان کاری و ساعت کار مفید در ادارات و مراکز تولیدی است، ما ایرانیان علی‌رغم همه امتیازات و مزایای بزرگ هم‌اکنون در زمینه فرهنگ کار و مصرف جزو کشورهای بی‌توجه هستیم.

قدیری ابیانه بیان داشت: در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی باید خرید کالای ایرانی و نخریدن کالاهای خارجی در جامعه فرهنگ‌سازی شود و مردم نیز در این زمینه باید همکاری لازم را داشته باشند و با خرید کالای خارجی کشور را دچار خود تحریمی نکنند.

وی اظهار کرد: این فرهنگ که خرید جنس و کالای ایرانی به اقتصاد و توسعه کشور کمک می‌کند باید در جامعه نهادینه شود، زیرا اگر این نگاه به یک فرهنگ تبدیل شود شاهد تغییرات اساسی در سبک زندگی و به دنبال آن توسعه اقتصادی کشور خواهیم بود.

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه استراتژی دشمن وابسته کردن کشور به خام فروشی نفت است، افزود: به جای اینکه نفت و گاز اهرمی در دست کشور به منظور بالا بردن توان اقتصادی و باشد، هم‌اکنون به اهرمی در دست استعمارگران تبدیل شده که با استفاده از این اهرم به دنبال تک محصولی کردن کشور هستند.

قدیری ابیانه تصریح کرد: مهم‌ترین کار دولت، مجلس و تمامی دستگاه‌ها، برنامه‌ریزی و اقدام و عمل به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی است که در این حوزه مردم باید مشارکت داشته باشند، البته این نکته که دولت نقش کلیدی و بسزایی در عملی ساختن آن بر عهده دارد نباید فراموش شود.

وی با اشاره به اینکه بدون مشارکت ملت موفقیت‌های بزرگ حاصل نمی‌شود، ادامه داد: مشارکت مردم تنها فرمولی است که در همه عرصه‌های اقتصاد مقاومتی پاسخگو و اثرگذار خواهد بود.

کارشناس مسائل استراتژیک خاطر نشان کرد: تقویت فرهنگ عمومی مردم در این رابطه با همکاری رسانه‌ها باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

قدیری ابیانه بیان داشت: نگاه مردم به دولت و اینکه دولت موظف به انجام تمامی امور است باید در جامعه اصلاح شود، زیرا این مسئله جامعه را به سمت و سوی تنبلی اجتماعی سوق می‌دهد.

ارسال نظر: