آیت‌الله علم‌الهدی در اجلاس سالانه بسیج اساتید:

سیاست توسعه تعامل دولت یازدهم، همچون خنجر زهرآگینی است که بر قلب انقلاب زده شد

کدخبر: 2059469

امام جمعه مشهد گفت: توسعه تعامل همچون خنجر زهرآگینی است که بر قلب انقلاب زده شد و حیثیت اقتدار آفرین انقلاب را گرفت. تمام مبانی توسعه تعامل در دولت یازدهم در حال اجراست، آنچه از حرفش می‌ترسیدیم در عمل داریم می‌بینیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان در هفدهمین اجلاس سالانه بسیج اساتید در سالن صبای شهر مشهد با بیان اینکه مسئله روشنگری در حوزه نخبگان امروز برای ما به عنوان یک ضرورت اجتماعی و سیاسی مطرح است، گفت: با ارزیابی زاویه‌ها با اصول انقلاب تمام امید ما این است که در فضای نخبگانی و آکادمیک کشور زاویه کمتری را شاهد باشیم که البته در حوزه نخبگان و فرزانگان این زاویه کمتر است ولی نسبت به برخی مسائل وجود دیرباوری‌ها باعث می‌شود که حوزه نخبگانی کشور در حرکت انقلابی دچار کندی شود.

وی افزود: البته تعبیر به رکود غلط است نه اینکه بگوییم زاویه با اصول انقلاب در عرصه آکادمیک کشور زیاد است ولی دیرباوری‌هایی در این حوزه ظهور می‌کند که سبب می‌شود حوزه نخبگانی جامعه پشت سر برخی حوزه‌های حزب‌اللهی، اصولگرایی و متعبد به نظام و انقلاب قرار بگیرد که این مسئله جریان بیدارسازی را دچار سکته می‌کند زیرا زمانی ما در حرکت انقلابی با سرعت گام برمی‌داریم که پیشاپیش تمام جریان‌ها در حفظ اصول انقلابی جریان نخبگانی قرار بگیرند.

علم‌الهدی اظهار داشت: رسالت برطرف کردن مشکل دیرباوری نسبت به برخی مسائل جزء نخستین رسالت‌های بسیج اساتید است که باید در راستای شفاف‌سازی و تبیین مسائل جامعه گام بردارد و در این صورت سکته و کندی حرکت را نخواهیم داشت و سبب اعتماد حرکت جامعه و سرعت در پیشرفت اصول انقلابی می‌شود.

امام جمعه شهر مشهد با بیان اینکه مقام معظم رهبری 4 سال است که به تبیین ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی تأکید داشته‌اند، عنوان کرد: مسئله اقتصاد مقاومتی از روز اول با یک بدبینی نابکارانه در جامعه ما روبه‌رو شد و علت آن تبلیغاتی بود که ریشه آن از یک واگرایی‌های مضر و خطرناک در برخی افراد نسبت به اصول انقلاب به وجود آمد و در گوشه و کنار در زمزمه‌های مختلف، اقتصاد مقاومتی را به عنوان اقتصاد ریاضتی مطرح می‌کردند که این مسئله سبب می‌شد از همان ابتدا نگاه بدبینانه به نقطه اقتداربخشی که مقام معظم رهبری مطرح کردند صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: واقعیت اقتصاد مقاومتی نه از نظر ماهیت و نه از نظر ضرورت کمتر در مجامع نخبگانی تشریح شده است و شاید یکی از عوامل تأخیر در توسعه اصل اقتصاد مقاومتی در فضای فکری کشور همین باشد که این مسئله سبب شد بدبینی اولیه‌ای نسبت به اقتصاد مقاومتی صورت بگیرد.

*سه تبر شکننده که در دوران سازندگی، اصلاحات و اعتدال بر پیکر نظام وارد شد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تأکید کرد: نظام ما از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز با سه تهاجم فکری و فرهنگی فوق‌العاده مضر به وسیله سه دولت روبه‌رو شد که این سه تبر شکننده بود که تحت عنوان توسعه بر پیکر نهال انقلاب وارد شد.

وی افزود:‌در دولت سازندگی مسئله توسعه اقتصادی با الگوی غربی مطرح شد که نتیجه آن اختلافات طبقاتی و روی کار آمدن یک شبه عناصر غیرارزشی اقتصادی بود که ضرر آن را در توسعه فقر عمومی مشاهده کردیم که کشور ما در طول یک سال در اقتصاد با تورم 45 درصدی روبه‌رو شد و این مسئله یک جریان خردکننده قشر حزب‌اللهی و انقلابی بود و از ثمرات آن توسعه اقتصاد با الگوی غربی بود که مقام معظم رهبری نیز از ابتدا با این توسعه به عنوان خاصیت جهشی مخالفت فرمودند.

علم‌الهدی گفت:‌نظام ما از این مسئله ضربه دید و ارزش‌های اجتماعی به تجمل‌پرستی و اشرافی‌گری تبدیل شد و وضعیت تهوع‌آور فوق‌العاده فاحش و سقوط از ارزش‌های انقلابی به وجود آمد.

عضو مجلس خبرگان توسعه سیاسی با الگوی غربی در دولت اصلاحات را تبر شکننده دوم بر پیکر انقلاب دانست و گفت: اساس مردم‌سالاری دینی که دین در محور مردم‌سالاری قرار بگیرد آن هم با تقلید از جامعه غربی و سوق دادن جامعه ولایی به طرف جامعه غربی در دولت اصلاحات سبب شد مردم‌سالاری دینی تضعیف شده و ارزش‌های دینی از مردم‌سالاری فاصله گرفت و دموکراسی ورشکسته فاسد لیبرال دموکرات که 200 سال عمر با فساد داشته است برجسته شد.

علم‌الهدی ادامه داد: تبر شکننده سوم بر پیکر نهال انقلاب توسعه تعامل بود که در دولت یازدهم به عنوان یک استراتژی انجام شد و ارزش‌های انقلابی و جان عزیز انقلاب را هدف قرار داد.

وی افزود: مسئله فاحش بودن توسعه تعامل نسبت به اصول انقلاب به مراتب شفاف‌تر از آن دو توسعه دیگر بود،‌ما که در دنیا ادعای استکبارستیزی داریم و مردم ما را به عنوان دشمن سرسخت انقلاب می‌شناسند و انقلاب ما که توانسته است توان نفوذ استکبار را از اوج به حضیض بکشاند با مسئله توسعه تعامل در معرض خطر قرار گرفت.

*توسعه تعامل خنجر زهرآگینی بود که بر قلب انقلاب زده شد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی مسئله توسعه تعامل را به عنوان یک خنجر زهرآگین که بر قلب انقلاب زده شد مطرح کرد و گفت: توسعه تعامل حیثیت اقتدار آفرین انقلاب را گرفت، با بررسی نشریه موسسه استراتژیک وابسته به مجمع تشخیص مصلحت نظام از 15 سال گذشته تا قبل از دولت یازدهم متوجه می‌شویم مسئله توسعه تعامل در تمام نشریات با پیشنهاد بر بعضی حرکات سیاسی و اقتصادی نشان داده شده است.

وی افزود: سال 85 برخی از این نشریات را جمع کردم و در پاکتی آن را از طریق مرحوم طبسی به آیت‌الله هاشمی رساندم که وی بداند انقلابی که روزی خودش سنگ زیرین آن بود با چه مسائلی روبه‌رو شده است، پس از مدتی از مرحوم طبسی پرسیدم که پاکت را داده است یا خیر و او گفت هاشمی پاکت را به طرفی پرتاب کرده و گفته است حرف‌های علم‌الهدی مشخص است. او می‌تواند با رئیس نشریه که حجت‌الاسلام روحانی است صحبت کند.

علم‌الهدی ادامه داد: در کمیسیون مجلس خبرگان این موضوع را به روحانی گفتم و وی گفت جوانی متدین را بر رأس کار این نشریه قرار دادیم ولی حتما مسئله را بررسی می‌کنم که مسئله همین جا خاتمه یافت و دولت یازدهم تشکیل شد که شاهد هستیم تمام مبانی توسعه تعامل در استراتژی این دولت در حال اجراست و چیزی که از نشر آن می‌ترسیدیم در عرصه عمل مشاهده می‌کنیم.

علم‌الهدی خطاب به اساتید بسیجی حاضر در هفدهمین اجلاس سالانه بسیج اساتید گفت: شما نخبگان مطالب این نشریه را از 15 سال پیش تاکنون بررسی کنید و با آنچه به عنوان خط استراتژی دولت یازدهم اجرا شده است تطبیق دهید.

وی اضافه کرد: به اقرار تمام کارشناسان سیاسی دنیا در این 37 سال اجرای اصل انقلابی استکبارستیزی نظام در مسئله اقتدار و منافع بین‌المللی ما اثر داشته است و دلیل بارز آن هم اقتدار ملی امروز ما در منطقه است که این حضور مقتدرانه اگر با هر دید آمریکا پرستی و غرب گرایی هم تحلیل شود به عنوان منافع ملی برشمرده می‌شود.

علم‌الهدی گفت: این حضور معلول اجرای اصل استکبارستیزی است که امام خمینی آن را بنیانگذاری کرده و مقام معظم رهبری با رشادت پای آموزه‌های امام ایستادند و به طور قطعی آن را عمل کردند،‌آیا با چنین اصل اصیلی که نتیجه مثبت آن را حتی از نظر مادی گرایان شاهد هستیم درست است که سهم مهلکی به نام توسعه تعامل بیندیشیم؟

امام جمعه مشهد با بیان اینکه توسعه تعامل، سم کشنده و مهلک انقلاب است، خاطرنشان کرد: به چه قیمت با دنیا بسازیم؟ به قیمت نابودی و حذف اصول ارزش‌های انقلاب؟ به این دلیل که به جای جان ما سفره ما را هدف گرفتند؟ تنها ضامن اجرایی که رهبر حکیم ما با صلابت مقتدرانه آن را بیان کردند اقتصاد مقاومتی است ولی با اصطلاح اقتصاد مقاومتی هم بازی کردند زیرا این مسئله صددرصد نقطه متضاد توسعه تعامل است که این‌ها دنبال آن هستند.

وی گفت: بیدارسازی افسران جنگ نرم ما به دست اساتید است و بسیج اساتید در رأس مرزبانی فکر و علم برای نظام قرار دارد.

ارسال نظر: