فرمانده انتظامی هرمزگان خبر داد:

انهدام باند مخوف آدم ربایان جنوب و جنوب شرق کشور در هرمزگان

کدخبر: 2059520

فرمانده انتظامی هرمزگان از شناسایی، دستگیری و انهدام کامل یک باند مخوف آدم ربایی قاتل و شرور جنوب و جنوب شرق کشور در هرمزگان خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار عزیزاله ملکی در توضیح این خبر گفت: در دی ماه سال گذشته تعدادی افراد مسلح و شرور اقدام به ربودن فردی 34 ساله به نام "ح - غ " از شهرستان بندرعباس و انتقال به نقطه ای نامعلوم کرده و از خانواده وی درخواست 300 میلیون تومان وجه نقد در قبال آزادی گروگان کردند که وقتی به خواسته خود نمی رسند فرد مذکور را به قتل می رسانند.

وی با اشاره به اینکه متهمان تصاویر جسد مقتول را در فضای مجازی منتشر کردند افزود: خانواده مقتول پس از رؤیت و شناسایی تصویر فرزندشان موضوع را با ماموران پلیس آگاهی درمیان می گذارند که پس از بررسی های لازم مشخص شد ربایندگان ، جسد مقتول را در مسجدی در یکی از شهرستان های استان سیستان و بلوچستان رها کرده اند که با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع ،پرونده مربوطه با دستور بازپرس شعبه دهم بندرعباس به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت و تیمی مجرب از ماموران پلیس آگاهی تشکیل شد.

سردار ملکی اظهار داشت: فعالیت های پلیس تشدید یافت تا اینکه در دور اول تحقیقات ، سرنخی از متهمان در استان تهران بدست آمد و با توجه به بررسی سوابق آنها، پرونده به پلیس امنیت عمومی استان ارجاع و موضوع تحت پوشش اطلاعاتی قرار گرفت .

وی با تاکید براینکه چون اشرار متواری ، بواسطه ارتکاب به جرایم مختلف و تحمل سال ها حبس از مهارت بسیار بالایی در جابه جایی، اخفاء و جلوگیری از شناسایی و دستگیری برخوردار بودند افزود: بر این اساس، به صورت بسیار نامحسوس و با استفاده از شگردهای فنی پیچیده، کلیه تحرکات آنان رصد و در نهایت مخفیگاه آنها شناسایی شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان اینکه پس از شناسایی متهمان ، شرور " م - الف "در رودان و " ص - الف و ذ- پ " در بندرعباس در یک عملیات ویژه پلیسی دستگیر شدند ، اضافه کرد : بعد از دستگیری، تحقیقات همچنان بر روی این سه متهم ادامه داشت و مشخص شد ، یکی از اعضای پنهان این باند فعال در امر آدم ربایی در سطح منطقه جنوب شرق کشور ،فردی به نام " ج - د " 35 ساله شاغل در یکی از ادارات دولتی شهرهای استان کرمان است و شگرد هوشمندانه و نحوه کار آنان به این صورت است که با وسایل نقلیه متعلق به وی و همراهی این فرد اقدام به آدم ربایی می کردند تا در صورت شناسایی باتوجه به اشتغال نامبرده در اداره دولتی و ارائه یک چهره موجه از وی ، ظن پلیس و دستگاه قضائی مرتفع شود و در این پوشش زیرکانه دست به اقدامات مجرمانه می زدند که وی نیز با یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

این مقام انتظامی استان خاطر نشان کرد : بازجویی های فنی بسیاری شد تا اینکه با اقرار و اعترافات اشرار و متهمان دستگیر شده زوایای دیگری از موضوع آشکار و مشخص شد اعضای این باند در آبان ماه سال گذشته نیز در یکی از شهرستان های استان کرمان اقدام به ربایش فردی به نام " الف - ب "کرده اند و تحت تعقیب هستند، که با بررسی های تخصصی صورت گرفته یکی دیگر از اعضای این باند فعال در زمینه آدم ربایی به نام " ع - ت "34 ساله ،که یکی از سرکردگان ترانزیت مواد مخدر در منطقه شرق استان هرمزگان است و سوابق مجرمانه متعددی در این زمینه دارد ، شناسایی و زیر چتر اطلاعاتی پلیس امنیت عمومی قرار گرفت و ماموران موفق شدند متهم را که به استان خراسان رضوی متواری شده بود با شگردهای خاص و هدفمند به بندرعباس هدایت و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی هرمزگان بیان کرد : در ادامه با انجام اقدامات اطلاعاتی یکی دیگر از اعضای این باند فعال در زمینه آدم ربایی به نام " ق- د " 31 ساله اهل کرمان نیز شناسایی و مشخص شد که وی به سبب تبحر در رانندگی به عنوان راننده در این باند فعالیت داشته و هنگام ربایش مقتول راننده خودرو بوده است، از این رو ، وی نیز با کار وسیع اطلاعاتی و شیوه های خاص پلیسی از کرمان به بندرعباس هدایت و دستگیر شد.

سردار ملکی با اشاره به انهدام کامل این باند فعال در زمینه شرارت ،آدم ربائی، گروگانگیری، قتل و حمل مسلحانه مواد مخدر در منطقه جنوب و جنوب شرق کشور تصریح کرد : اعضای شش نفره این باند مخوف دستگیر و چهار دستگاه خودرو، شامل یک دستگاه BMW ،دو دستگاه پژو 405 و یک دستگاه پژو پارس که همگی در اقدامات مجرمانه استفاده می شد، توقیف ویک قبضه سلاح شکاری به کار رفته در جرایم از این باند کشف شد .

به گفته وی، متهمان طی بازجویی های فنی به جرایم ارتکابی اقرار و اعتراف و پس از مواجهه حضوری با اولیاء دم و سیر مراحل قانونی مربوطه با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

سردار ملکی در سخنان پایانی خود به اجرای سه طرح کشوری و استانی برخورد با اراذل و اوباش و دستگیری 143 نفر در این راستا اشاره کرد .

ارسال نظر: