نماینده کارفرمایان در شورای عالی تأمین اجتماعی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

چشم دولت به منابع صندوق‌های بازنشستگی دوخته است

کدخبر: 2059588

نماینده کارفرمایان در شورای عالی تأمین اجتماعی گفت: در تمام دنیا صندوق‌های بازنشستگی توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و دولت حق تصرف به آن را ندارد، اما امروز می‌بینیم که دولت می‌خواهد منابع مالی این صندوق‌ها را به سود خود مصادره کند.

موسی بیات در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی « نسیم آنلاین » ضمن انتقاد به سیاست‌های وزارت بهداشت در قبال تأمین اجتماعی افزود: وزارت بهداشت این روزها خودش هم خریدار شده است و هم فروشنده و قصد دارد که طرح تحول سلامت را با منابع مالی بیمه‌شدگان و بازنشستگان به سرانجام برساند.

عضو شورای عالی تأمین اجتماعی افزود: چون‌که کارفرمایان نسبت 9 به 27، حق بیمه را پرداخت می‌کنند مسئولان دیدند که منابع مالی مناسبی در تأمین اجتماعی وجود دارد و به بهانه بیمه سلامت قصد دارند از این منابع استفاده نمایند.

وی ادامه داد: در تمام دنیا صندوق‌های بازنشستگی توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و دولت حق تصرف به آن را ندارد اما امروز می‌بینیم که دولت می‌خواهد منابع مالی این صندوق‌ها را به سود خود مصادره کند.

بیات اضافه کرد: تأمین اجتماعی 400 مرکز درمانی در سطح کشور دارد که منابع مالی خودش را برای رونق و تجهیز این مراکز نیاز دارد، لذا وزارت بهداشت بهتر است به‌جای نگاه به تأمین اجتماعی، به فکر اجرای صحیح طرح تحول سلامت باشد.

ارسال نظر: