خوشحالم که ۶ المپیکی ما فصل بین‌المللی خود را با قهرمانی باشگاه‌های آسیا تمام کردند

مربی تیم والیبال بانک‌سرمایه: شاید المپیک نبود، آسان‌تر قهرمان آسیا می‌شدیم

کدخبر: 2059603

محمدرضا تندروان مربی تیم والیبال بانک‌سرمایه گفت: شاید اگر المپیک قبل از رقابت‌های قهرمانی آسیا نبود و اتفاقاتش، تیم بانک‌سرمایه آسان‌تر قهرمان می‌شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمدرضا تندروان مربی تیم بانک سرمایه بعداز قهرمانی در باشگاه‌های آسیا در دفاع تمام قد از 6 بازیکن ملی‌پوش المپیکی اظهار داشت: خیلی سخت است که واقعا یک نفر از دانشگاه در مقطع سوم راهنمایی امتحان دهد. با اینکه سطح پایینی است اما بالاخره تا درس نخوانی، نمی‌توانی جواب سوالات را در امتحان بدهی. والیبال هم همین است. فرقی نمی‎کند در چه سطحی بازی می‌کنی. باید بازی کنی، بپری، ضربه بزنی. در صورتی که اگر همه سرویس‌ها را به تور بزنی، حتی اگر چهار تا بچه هم حریف باشند، برنده نیستی. باید حرکتی انجام دهی تا پیروز شوی. بازیکنان المپیکی بانک سرمایه همین شرایط را در قهرمانی باشگاه‌های آسیا داشتند. برای آن‌ها بعداز المپیک، بازی در قهرمانی باشگاه‌های آسیا خیلی سخت بود. با همه این شرایط آن‌ها آمدند و پر فشار بازی کردند و قهرمان شدند. شاید اگر المپیک نبود و این اتفاقات بانک سرمایه راحت‌تر قهرمان می‌شد.

وی افزود: امسال، سطح مسابقات قهرمانی آسیا خیلی بالا بود. تیم‌های نماینده قزاقستان، چین تایپه، ژاپن، قطر و چین، تیم‌های خوبی بودند و مهم‌تر اینکه بازیکنان خارجی خیلی خوبی آورده بودند. در نهایت همه خوب کار کردند.

تندروان ادامه داد: کارخانه سرمربی تیم، مخصوصا در جلسه آنالیز به بازیکنان المپیکی خیلی خوب انگیزه می‌داد تا در زمین والیبال بازی کنند. در مجموع همه چیز دست به دست هم داد به ویژه حمایت مسئولان بانک سرمایه تا اتفاق خوب رقم بخورد. امیدوارم این روند در لیگ و قهرمانی باشگاه‌های جهان ادامه پیدا کند.

مربی بانک سرمایه، قهرمانی باشگاه های آسیا را حسن ختام خوبی برای المپیکی‌ها خواند و گفت: شاید با شرایط المپیک پنجمی مشترک نتیجه خوبی است. احساس می‌کنم بازیکنان ملی‌پوش از نظر روحیه راضی نشدند. شاید با شکست یک تیم بزرگ ممکن بود آن‌ها راضی شوند که نشدند. اگر چه با نتیجه پنجم مشترک در حال حاضر تیم در رده هفتم رنکینگ جهانی ایستاده است. این نتیجه خوب است، ولی این نتیجه به لحاظ روحی 6 ملی‌پوش تیم بانک راضی نکرده بود، اما با قهرمانی بانک سرمایه در باشگاه های آسیا به میزبانی میانمار، این اتفاق افتاد. نه اینکه با این نتیجه جبران المپیک را کرده باشند. المپیک شرایط خودش را داشت و نتایج خودش را، ولی ورزشکار دوست دارد فصل بین المللی‌اش را خوب تمام کند. خوشحالم که 6 المپیکی ما فصل بین المللی خود را با قهرمانی باشگاه‌های آسیا تمام کردند تا با انگیزه برای لیگ ایران آماده شوند.

وی با اشاره به بازی فینال قهرمانی باشگاه‌های آسیا مقابل العربی قطر گفت: در آنالیز ما با بررسی عادت‌های تیم حریف، برنامه در ابعاد مختلف اعم از حمله، سرویس و… تنظیم می‌کنیم. یکی از مسائل مهم در آنالیز دفاع روی تور است که ما در بازی با العربی 20 دفاع روی تور داشتیم که رکوردی خیر کننده است. در واقع در بازی چهار سته در هر ست پنج دفاع روی تور داشتیم که روی نرم جهانی آن 8/2 و نهایت 3 دفاع است. این نشان می‌دهد که ما چقدر در آنالیز موفق بودیم. ست چهارم، درست گیمی بود که ژاپن در بازی نیمه نهایی اشتباه کرد و العربی قطر به همان شکل ست چهارم بازی با ژاپن تعویض کرد که به تیم ما هم نزدیک شدند اما با هوشیاری کادر فنی و تلاش بچه‌ها اجازه ندادیم بازی به ست پنجم کشیده شود.

ارسال نظر: