آیت‌الله علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد:

دستگاه قضایی باید تا حصول نتیجه به مسأله حقوق‌های نجومی را رسیدگی کند

کدخبر: 2059679

امام جمعه مشهد به نامشروع خواندن حقوق‌های نجومی توسط رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: دستگاه قضایی باید تا حصول نتیجه مسأله حقوق‌های نجومی را رسیدگی کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: آیت‌الله سیداحمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با اشاره به تفسیر آیات سوره مبارکه انسان اظهار کرد: در آیات نورانی این سوره شریفه اهداف راهبردی درباره زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی انسان بیان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال درآیات نورانی سوره انسان خطاب به پیامبر گرامی اسلام (ص) دو نکته مهم را می‌فرمایند، افزود: اولین نکته، اطاعت و فرمان‌بری و ترک معصیت و نافرمانی از خداوند تذکر داده می‌شود و دومین نکته اجرای حکومت دینی و اسلامی در جامعه است.

علم الهدی با اشاره به مشکلات تشکیل و اجرای حکومت دینی در جامعه تصریح کرد: جاده حکومت دینی هموار نیست چراکه بعضی با تشکیل حکومت دینی و اجرای فرامین الهی در جامعه مقابله می‌کنند.

وی افزود: اجرای حکومت دینی هم در داخل و هم در خارج با چالش‌های فراوانی روبه‌روست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به مخالفت‌های خارجی برای اجرای حکومت اسلامی اظهار داشت: جریان‌های زیاده‌خواه و استکباری اجرای حکومت دینی در جامعه را به ضرر خود و اهداف خود می‌بینند چراکه قطعاً حکومت دینی و اسلامی جولانگاه مستکبرین و زیاده‌خواهان نخواهد بود.

علم الهدی با اشاره به مقابله جریان مخالف و معاند با اجرای حکومت دینی تصریح کرد: جریان‌های زیاده‌خواه و مستکبر در عرصه خارجی تمام توان خود را با برای مقابله با اجرای فرامین الهی و حکومت دینی در جامعه به کار خواهند بست تا جاییکه امنیت مردم را به خطر خواهند و جامعه را دچار تشویش و بحران می‌کنند.

امام‌جمعه مشهد با اشاره به چالش‌های داخلی اجرای حکومت دینی افزود: گروه‌های فرصت‌طلب که از مسیر عادی به اهداف خود نمی‌رسند و حکومت اسلامی اجازه سوءاستفاده به آن‌ها نخواهد داد، با اجرای حکومت دینی در جامعه مخالفت و مقابله می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به وجود جریان‌های سکولار در جامعه تأکید کرد: مردمی که می‌خواهند سایه دین و حکومت دینی در جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند وجود داشته باشد، باید در برابر جریان‌های سیاسی سکولار که جز چپاول و دستیابی به قدرت هدفی ندارند، مقاومت و ایستادگی کنند.

امام‌جمعه مشهد به نامشروع خواندن حقوق‌های نجومی توسط رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: دستگاه قضایی باید تا حصول نتیجه مسأله حقوق‌های نجومی را رسیدگی کند.

علم الهدی با اشاره به ایام شهادت حضرت جوادالائمه (ع) افزود: امام محمدتقی (ع) در 8 سالگی به امامت رسیدند اما با این‌ وجود 30 هزار مسأله علمی که از سوی اصحاب مطرح‌ شده بود را پاسخ دادند، همچنانکه حضرت عیسی (ع) در میان گهواره سخن می‌گفت.

امام‌جمعه مشهد به تشبیه امام رضا (ع) نسبت به فرزندشان اشاره و اظهار کرد: امام هشتم به دو جهت پسرشان را به حضرت یحیی (ع) تشبیه کردند، اول آنکه حضرت یحیی (ع) زمانی به دنیا آمد که در مقام کودکی به نبوت رسید و دوم آنکه حضرت یحیی (ع) نماد مقاومت در برابر سقوط ارزش‌ها بود و امام جواد (ع) نیز نماد مقاومت در برابر هجمه نرم در راستای براندازی امامت و ولایت بود.

علم الهدی ادامه داد: تهاجم به ارزش‌های دینی از قدیم سابقه داشته است و عده‌ای همیشه دنبال این هستند که دین مردم را با امیال و خواسته‌های خود تطبیق دهند تا با تفسیر به رأی از دین و قوانین به چپاول‌گری خود برسند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با توجه به اظهارنظر برخی مقامات دولتی افزود: درست نیست که بخواهیم هر کاری بکنیم و بعد همان کار را قانونی جلوه دهیم و بگوییم این‌ها ذخیره نظام هستند؛ آن فردی که در حال جنگ است ذخیره این مردم و انقلاب نیست؟ آقایی که به اسم تخصص همه مسؤولیت‌ها را بگیرد ذخیره کشور و جامعه است؟!

ارسال نظر: