عضو اتاق بازرگانی در گفتگو با «نسیم آنلاین»: دولتی‌ها به اتاق نیایند

هر شب مهمانی می‌دهند تا برای رئیس شدن "خوانساری" رأی جمع کنند

کدخبر: 2059687

حسابی گفت: انتخابات باید کتبی و مخفی باشد در غیر این صورت به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کنیم

پرویز حسابی، عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «نسیم آنلاین » در رابطه با برگزاری انتخاباتِ روز یکشنبه که قرار است طی آن رییس جدید اتاق انتخاب شود، بیان داشت: به نظر می‌رسد که انتخابات حقیقی در کار نیست بلکه فقط قصد دارند تا شخصی از قبل تعیین شده را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه به آیین نامه توجه نمی شود و آیین نامه هم کامل نیست و مشکلاتی دارد.

این فعال اقتصادی اظهار داشت: زمزمه هایی به گوش می رسد که در اتاق های شهرستان ها لابی گری صورت گرفته تا آقای شافعی را به عنوان رییس معرفی کنند؛ عده ای نیز می گویند که آقای پدرام سلطانی با شهرستان ها لابی کرده تا آقای خوانساری انتخاب شود زیرا خود سلطانی هیچ شانسی برای انتخاب شدن ندارد و صلاحیتش تایید نشده است.

حسابی تاکید کرد: مسئله ای که وجود دارد این است که آقایان شافعی،جلالپور، نهاوندیان و پدرام سلطانی در دو دوره گذشته جز هیئت مدیره بودند، برخی مسائل از این دوره شروع شده است، ما نیز چندین بار در این رابطه اعتراض کردیم.

وی بیان داشت: الان هم که صحبت از رتبه بندی کارت های بازرگانی شده است، بسیاری از این اقدامات توسط آقای نهاوندیان صورت گرفته و به دستور ایشان بوده است.

عضو اتاق بازرگانی ایران و تهران تصریح کرد: گفته می شود که برای آقای خوانساری 70 رای جمع کرده اند، اما به طور یقین این نحوه رآی گیری مورد قبول نخواهد بود بلکه باید به صورت کتبی و مخفی باشد.

حسابی با بیان این مطلب که هیچ کجای دنیا و هیچ قانون تجارتی این گونه رای گیری را قبول ندارد به «نسیم آنلاین» گفت: این چنین رای گیری، کاملا صوری و دستوری است و هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد.

وی عنوان کرد: چه طور ممکن است که یک گروه بیایند و اتاق را در دست بگیرند. این ها نمی توانند نماینده اتاق شوند اما این اتفاق صورت گرفته و خلاف هم است.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: الان هم که صحبت شده که در روز 15 یا 16 شهریور، همراه با معاون رییس جمهور یک سفره 3 روزه به ترکیه بروند و اعلام کرده اند که باید فلان مبلغ پول بدهید، بدون اینکه بلیط هم خودتان بخرید! جالب است که با تورهای مسافرتی با قیمتی بسیار پایین تر میتوان به این گونه سفرها رفت.

عضو اتاق بازرگانی افزود: از طرفی بیان میکنند کسانی میتوانند به این سفر بروند که کارت رتبه بندی داشته باشند، اما حتی 5 درصد ایران هم کارت را ندارند.

وی ابراز داشت: به احتمال 99 درصد رای گیری روز یکشنبه کاملا صوری است؛ در این مدت نیز هر شب مهمانی گرفته اند تا رای جمع کنند.

حسابی در پایان خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی و دارندگان کارت بازرگانی بر رای گیری مخفی و کتبی تآکید دارند و معتقد هستند که این بار نباید دولتی ها به اتاق بیایند؛ در غیر این صورت به دیوان عدالت اداری شکایت خواهند کرد و این رای گیری را لغو خواهند کرد.

ارسال نظر: