سازمان عفو بین‌الملل:

سیاست‌های ازبکستان با مرگ "کریم‌اف" تغییر نمی‌کند

کدخبر: 2059913

معاون رئیس بخش اروپا و آسیای مرکزی سازمان عفو بین‌الملل گفت: با مرگ "اسلام کریم اف" چندان تغییری در نظام ازبکستان رخ نخواهد داد و دولت بعدی نیز همان رویکرد دولت قبل را ادامه خواهد داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "دنیس کریواشی اف" معاون رئیس بخش اروپا و آسیای مرکزی سازمان عفو بین الملل گفت: با مرگ «اسلام کریم اف» چندان تغییری در نظام ازبکستان رخ نخواهد داد و دولت بعدی نیز همان رویکرد دولت قبل را ادامه خواهد داد.

این مسئول سازمان عفو بین الملل با بیان اینکه مرگ کریم‌اف چندان تاثیر در رعایت حقوق بشر در ازبکستان نخواهد گذاشت، افزود: رئیس جمهور آینده نیز یکی از اطرافیان کریم‌اف خواهد بود و بدون شک سیاست وی را ادامه خواهد داد.

کریواشی اف ادامه داد: در طول 26 سال حکومت کریم‌اف حقوق و آزادی‌های شهروندان در ازبکستان به طور قابل ملاحظه‌ای نقض شده است.

وی با یادآوری از حادثه «اندیجان» ازبکستان تصریح کرد: 11 سال قبل در منطقه «اندیجان» صدها نفر شهروندان این منطقه به دست پلیس کشته شدند، اما مجرمان تاکنون مجازات نشده‌اند.

بر اساس قانون اساسی ازبکستان تا انتخابات ریاست جمهوری این کشور که 3 ماه برگزار خواهد شد، «نعمت الله یولداش اف» رئیس مجلس ملی این کشور به عنوان رئیس جمهور موقت کشور را اداره خواهد کرد.

ارسال نظر: