شهیندخت مولاوردی در همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید:

برای تحقق عدالت جنسی و ایجاد تعادل جنسیتی تلاش کردیم

کدخبر: 2059975

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: از جمله اقدامات معاونت امور زنان و خانواده در دولت یازدهم می توان به بررسی و شناسایی وضعیت و آسیب‌های حوزه زنان، ایجاد حساسیت نسبت به این موضوع و شناسایی و هماهنگی و مدیریت ظرفیت‌ها اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی « نسیم آنلاین »، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در همایش تبیین دستاوردهای فرهنگی دولت تدبیر و امید در سخنانی، گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم و همزمانی آن با فراهم آمدن مقدمات برنامه ششم توسعه و با استناد به اسناد بالادستی و شعارهای رئیس جمهور تلاش کردیم برای تحقق عدالت جنسیتی و ایجاد تعادل جنسیتی در زمینه‌هایی همانند بازار کار برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: پیرامون چشم‌اندازها و برنامه های معاونت امور زنان و خانواده نیز باید عرض کنم که تضمین برخورداری زنان و مردان از موضوعاتی همانند امنیت و تلاش برای مشارکت همه‌جانبه زنان و مردان در عرصه‌های مختلف کشور در دستور کار ما قرار گرفته است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: از جمله اقدامات معاونت امور زنان و خانواده در دولت یازدهم می توان به بررسی و شناسایی وضعیت و آسیب‌های حوزه زنان، ایجاد حساسیت نسبت به این موضوع و شناسایی و هماهنگی و مدیریت ظرفیت‌ها اشاره کرد.

مولاوردی خاطرنشان کرد: همچنین ما در این دولت برای ترویج همکاری‌های شبکه‌ای، مشارکت در نظام تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و جریان‌سازی در زمینه تحقق عدالت جنسیتی و اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تلاش های فراوان و مثبتی را انجام داده ایم.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین طرح ها و مطالعات ما تهیه اطلس زنان بوده است. همچنین در کنار آن نیز گزارش‌های سیاستی را تبیین و تقدیم شورای عالی اشتغال کردیم که شامل مواردی همانند بخش غیر رسمی اشتغال، زنان کارگر و شغل‌های شکننده می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری یادآور شد: ما همچنین در امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گزارش‌های ملی را در 5 حوزه خانواده، بازار کار، آسیب‌های اجتماعی و سلامت تبیین کردیم.

مولاوردی تصریح کرد: ما در این مرکز علاوه بر موارد ذکر شده به تبیین گزارش‌های راهبردی همانند بسته جامع حمایتی زنان شاغل پرداختیم که این گزارش‌ها در حال سپری کردن مراحل نهایی خود است. همچنین حمایت از طرح‌های پژوهشی نیز در دستور کار ما قرار گرفت.

وی ادامه داد: ما در لایحه احکام برنامه ششم توسعه مشاهده می کنیم که ماده 31 به صورت اختصاصی به حوزه زنان و خانواده می پردازد. این ماده هم با هدف تقویت ساختار و تشکیلات حوزه زنان تدارک دیده شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های حوزه زنان و خانواده بازنگری قوانین و مقررات است. بر این اساس 7 لایحه به زودی به مجلس ارائه می‌شود. همچنین از سوی دیگر نیز در زمینه توسعه تعاملات بین‌المللی اقدامات مختلفی چون میزبانی از هیئت‌های عالی‌رتبه، برگزاری دوره‌های آماده‌سازی سمن‌ها برای شرکت در اجلاس کمیسیون مقام زن انجام داده ایم.

مولاوردی در پایان تصریح کرد: در زمینه‌ سیاست‌های جمعیتی و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی تا امروز چندین برنامه اجرا کردیم. همچنین در زمینه‌ پیشگیری‌ از آسیب‌های اجتماعی، ستاد مقابله با آسیب‌های اجتماعی را در معاونت امور زنان و خانواده تشکیل دادیم.

ارسال نظر: