اوباما در کنفرانس خبری با نخست‌وزیر انگلیس:

بدون توافق با روسیه نمی‌توانیم بحران سوریه را حل و فصل کنیم

کدخبر: 2060007

رئیس‌جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر انگلیس ضمن صحبت درباره "برگزیت"، گفت که بدون توافق با روسیه، ورود به فاز بعدی برای حل بحران سوریه سخت است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا که برای نشست جی 20 به چین رفته، در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر انگلیس شرکت کرده و درباره موضوعات مختلف از قبیل سوریه و برگزیت اظهارنظر کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری با ترزا می نخست‌وزیر بریتانیا گفت هر چه لازم باشد انجام می‌گیرد تا جلوی گسست میان روابط اقتصادی دو کشور بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) گرفته شود.

اوباما تصریح کرد فرآیند برگزیت باید تا جایی که ممکن است کمترین آسیب را بزند تا به اقتصاد جهانی کمک کند.

خانم می گفت که او و باراک اوباما درباره اهمیت روابط تجاری بریتانیا و آمریکا صحبت کردند. وی بار دیگر تاکید کرد دولت بریتانیا باید به خواسته مردم که خواستار خروج از اتحادیه اروپا هستند احترام بگذارد.

نخست‌وزیر جدید بریتانیا در بخشی از این کنفرانس خبری از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه خواست «اجازه ورود کاروان‌های انسان دوستانه به سوریه» را بدهد.

اوباما هم درباره بحران سوریه اظهارنظر کرد. او در حالی درباره سوریه اظهارنظر کرده که چندی پیش ولادیمیر پوتین از نزدیک بودن توافق مسکو و واشنگتن درباره سوریه خبر داده بود.

شبکه بلومبرگ روز جمعه به نقل از پوتین گزارش داد که آمریکا و روسیه بزودی توافق بر سر بحران سوریه را اعلام خواهند کرد.

پوتین در این گفت‌وگو تأکید کرد، مسکو و واشنگتن به توافق در زمینه مبارزه علیه تروریست‌ها در سوریه نزدیک شده‌اند و این امر گامی مهم در مسیر پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه خواهد بود.

حالا رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری در چین تصریح کرد بدون توافق با روسیه، سخت است که بتوانیم شاهد فاز بعدی در سوریه باشیم.

ارسال نظر: