روسیه:

شهرک‌سازی‌ در اراضی اشغالی فلسطین غیر قانونی است

کدخبر: 2060047

وزارت خارجه روسیه امروز "شنبه" در بیانیه‌ای تاکید کرد که مسکو به رژیم صهیونیستی مجددا اعلام کرده است که سیاست‌ شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطینی قانونی نیست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مسکو بر این باور است که اجرای طرح‌های شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی تاثیر منفی بر تلاش‌ها جهت ایجاد شرایطی برای ازسرگیری مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل بر اساس راهکار تشکیل دو کشور بر جای می‌گذارد.

در این بیانیه آمده است: مسکو با نگرانی بسیار از موافقت مسئولان اسرائیلی با ساخت 285 واحد مسکونی جدید در شهرک‌های یهودی نشین در کرانه باختری و قدس شرقی و همچنین وجهه قانونی بخشیدن به 179 تاسیسات یهودی نشین در شهرک یهودی نشین عوفاریم که بدون مجوز رسمی لازم ساخته شده است، مطلع شد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه ذکر شده است: در این خصوص، ما مجددا بر موضع اصولی روسیه و جامعه بین الملل پیرامون قانونی نبودن این فعالیت‌ها در اراضی اشغالی فلسطین تاکید می‌کنیم.

دولت اسرائیل طی یک هفته گذشته با ساخت 1100 واحد مسکونی برای صهیونیست ها در مناطق مختلف کرانه باختری موافقت کرد.

در همین حال، دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقابله با شهرک سازی وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" در گزارش هفتگی خود ضمن اشاره به این مطلب، افزود که دولت صهیونیستی بدون اعتنا به انتقادات محافل بین المللی به ساخت واحدهای مسکونی برای یهودیان در کرانه باختری ادامه می دهد.

در این گزارش آمده است که کمیته عالی نقشه کشی و ساخت و ساز رژیم صهیونیستی تصمیم دارد طرح ساخت 463 واحد مسکونی در کرانه باختری را به تصویب برساند.

در این گزارش می خوانیم که این کمیته با ساخت یک آسایشگاه سالمندان 234 واحده در شهرک یهودی الکانا و 30 واحد مسکونی برای اسرائیلی ها در شهرک یهودی بیت اری و 20 واحد مسکونی در شهرک صهیونیستی گفعات زئیف موافقت کرده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر: