علی‌اکبر ولایتی:

توافق FATF به صلاح کشور نیست

کدخبر: 2060170

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توافق FATF به صلاح کشور نیست و خودی‌ها نباید از نقشه‌های دشمن تبعیت کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین » فارس نوشت: علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز پس از دیدار مشترک با استفان اوبرایان معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با حضور در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آ‌یا توافق ایران با FATF را به صلاح کشور می‌دانید یا خیر اظهار داشت: این توافق به صلاح کشور نیست. زیرا آن کسی پیروز نهایی است که بتواند مقاومت را ادامه دهد بنابراین اگر کسی در مقابل این نوع تحریم‌ها ایستادگی نکند و ضعف نشان دهد، بازنده خواهد بود و طرف مقابل پیروز می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که دلیل تحریم قرارگاه خاتم الانبیا توسط بانک ملت و سپه چیست و آیا این مسئله به توافق FATF مربوط می شود یا خیر گفت: دلیل تحریم قرارگاه خاتم و یا قدس و یا دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که پیشتاز مبارزه علیه صهیونیست و حامیان صهیونیسم هستند بوده که آنها پیشتاز مبارزه با کسانی و یا کشورهایی هستند که علیه اسلام حرکت می‌کنند و در پی این ده‌ها سال پرچم دار مبارزه با صهیونیسم و حامیان صهیونیستم بودند و این مهمترین دلیلش است.

وی تاکید کرد: بدون تردید این تحریم‌ها مانع نخواهد شد از اینکه قرارگاه خاتم، قدس و یا همه مبارزین و کسانی که در راستای اهتزاز اسلام و اعطای مبارزه با صهیونیسم آن گام برمی‌دارند دست از مبارزه بردارند و به این ترتیب این دستگاه‌ها مورد تحریم قرار گرفتند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت تصریح کرد: مبارزان ما چه در داخل و چه در منطقه و چه در صحنه فلسطین، لبنان و به طور کلی زنجیره مقاومت به خاطر این تحریم‌ها دست از مقاومت برنخواهند داشت، همچنین آنها حزب الله را تحریم کردند اما حزب الله به هیچ وجه دست از مبارزه بر نخواهد داشت و یا بزرگان ما در این سلسله مقاومت تحریم شدند اما آنها هم دست از مقاومت برنداشتند.

ولایتی ادامه داد: اگر قرار باشد آنها به خاطر تحریم دست از مقاومت بردارند مطمئنا هر روز دایره این تحریم‌ها تنگ تر شده بنابراین با افزایش تحریم‌ها، مقاومت نیز افزایش یافته و ادامه دارد و در این میان مهم آن است که خودی‌ها نباید از نقشه‌هایی که دشمنان طراحی می‌کنند، تبعیت کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مقاومت ادامه یابد دشمنان می‌فهمند که تحریم بی فایده است و سرانجام آن کسی که پیروز خواهد شد مقاومت کنندگان هستند.

ولایتی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا توافق ایران با FATF ارتباطی با برجام دارد یا خیر تصریح کرد: جوهر انقلاب اسلامی، مقاومت است و مادامی که مقاومت ادامه یابد پیروزی جمهوری اسلامی ایران هم استمرار خواهدداشت بنابراین هر گاه ما از مقاومت خسته شویم پیروزی هم متوقف می‌شود. تجربه نشان داده مردم ایران و کسانی که از ایران تبعیت می‌کنند از جمله عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و ... از مقاومت خسته نمی‌شوند.

ولایتی ادامه داد: ما ملزم به این نیستیم که هر آنچه نهادهای مالی بین المللی به ناحق در مورد مسؤولان جمهوری اسلامی ایران تصمیم می‌گیرند را اجرا کنیم و به هیچ وجه این کار درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: هدف دستگاه‌های بین‌المللی محروم کردن جمهوری اسلامی ایران از امکانات مالی و تسهیلات بین المللی اقتصادی است که به نوعی تحریم و محدود کردن جمهوری اسلامی ایران و فعالان اقتصادی به شمار می‌رود و نباید از آنها تبعیت کنیم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما باید با این نوع تحریم‌ها و محدود سازی‌ها مبارزه کنیم نه اینکه از آن تبعیت کنیم و در آن جهت حرکت کنیم.

ارسال نظر: