درخواست از فرهنگستان زبان فارسی در واکنش به احتمال پیوستن ایران به FATF:

ضرب‌المثل "چاقو دسته خودش را نمی‌برد" از دایرة المعارف ادبیات فارسی حذف شود

کدخبر: 2060235

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در واکنش به خودتحریمی برخی نهادهای داخلی ‌‌طی نامه‌ای به ریاست فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی خواستار حذف ضرب‌المثل تاریخی«چاقو دسته خودش را نمی‌برد» از دایره المعارف ادبیات فارسی شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در واکنش به خودتحریمی برخی نهادهای داخلی ‌‌طی نامه‌ای به ریاست فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی خواستار حذف ضرب‌المثل تاریخی «چاقو دسته خودش را نمی‌برد» از دایرة المعارف ادبیات فارسی شد.

وی در نامه خود با اشاره به اینکه یکی از اثرات پیوستن به FATF تحریم افراد و نهادهای باقیمانده در تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا توسط مراکز و نهادهای داخلی است، خاطرنشان کرده است: به صورت واضح تر در این مسیر کشور مورد هدف نسل جدیدی از تحریمها تحت عنوان «خودتحریمی» قرار خواهد گرفت و بسیاری از اشخاص و نهادهایی که تحت تحریم ظالمانه بوده اند به همان دلیل توسط داخلی ها نیز تحریم می‌شوند. هرچند این واقعه پیامدهای جدی تری در حوزه داخلی و حتی جبهه مقاومت خواهد داشت که دیر یا زود مشخص خواهد شد.

در ادامه این نامه، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور از ریاست فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی خواسته است که با توجه به این که پس از پیوستن به به FATF اساسا ضرب المثل تاریخی «چاقو دسته خودش را نمیبرد» بدون کاربرد خواهد بود و FATF ثابت کرد که این ضرب المثل ایرانی دارای اشکالات فراوانی است، عبارت بالا از دایرة المعارف ادبیات فارسی حذف شود تا بیش از این باعث گمراهی اذهان عمومی نشود.

ارسال نظر: