عضو فراکسیون امید:

روضه را از امام حسین(ع) و کنسرت را از امام حسن(ع) آموختیم!

کدخبر: 2060268

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وقتی که می‌گوییم که در جامعه هم کنسرت و هم روضه باشد، این رفتار را از امام حسن (ع) و امام حسین (ع) آموختیم؛ آنها که مدعی دین هستند، کاتولیک‌تر از پاپ نشوند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت:

عباس عظیمی رئیس مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در جشن زادروز هنرمندان پیشکسوت متولدین مرداد و شهریور که 14 مرداد در باغ زیبا برگزار شد، گفت: امروز حدود 30 نفر از متولدین مرداد و شهریور که از پیشکسوتان هستند را به این مراسم دعوت کردیم و امیدواریم هنرمندان جوانی که امروز کار می‌کنند دلشان را خوش کنند که در آینده مؤسسه‌ای وجود دارد که از آنها حمایت کند.

ماجرای واریز 150 هزار تومانی به حساب هنرمندان

وی ادامه داد: در این مؤسسه تاکنون سفرهای دسته‌جمعی به آبادان، کیش و رامسر برنامه‌ریزی شده و امکانات اسکان برای هنرمندان پیشکسوتی که می‌خواهند به صورت انفرادی به مشهد، محمودآباد و قشم سفر کنند را فراهم کردیم. امیدواریم در فضای جدید مؤسسه کارگاه‌های آموزشی برگزار کنیم.

وی در خصوص مبلغ 150 هزار تومانی که ماهانه به حساب اعضای این مؤسسه واریز می‌شود، گفت: این مبلغ به عنوان هدیه ماهانه عضویت به هنرمندان پیشکسوت داده می‌شود و ما قصد نداریم که این مؤسسه تبدیل به نان‌دانی برای تبلیغات باشد. ضمن اینکه این جشن تولد ماهانه برگزار می‌شود که فقط در جشن زادروز متولدین مرداد و شهریور خبرنگاران را دعوت می‌کنیم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام دعایی گفت: بنده در مقوله هنر حرفی نمی‌زنم چون اهلیت ندارم و ممکن است به خاطر وارد شدن به این مقوله غیبت پیش بیاید که فلانی بدون اشراف به حوزه هنر صحبت کرده است.

وی خاطر نشان کرد: اخیراً دو بار به جامعه هنرمندان بی‌حرمتی شده که یکی از این بی‌حرمتی‌ها در کاشان اتفاق افتاده است و من به عنوان یک روحانی به خاطر اینکه از طرف یک هم‌لباس این اتفاق افتاده احساس شرمندگی کردم و از طرفی خوشحالم که آقای یثربی اولین نماینده امام (ره) در کاشان طی مصاحبه‌ای این اتفاق را جبران کرد. مسئله دیگر نیز در مشهد اتفاق افتاد و به نظرم برخی از این بزرگواران سلیقه شخصی خود را ارائه می‌دهند.

دعایی اضافه کرد: امام خمینی (ره) در حوزه موسیقی استفتائاتی می‌کردند اما برخی به دنبال سوالات جهت‌دار بودند و امام (ره) پاسخی به آنها دادند و آنها را ناکام گذاشتند. حتی تشکیلاتی به صورت زنده در محضر امام موسیقی نواختند که در آن مجلس همخوانی و شادمانی وجود داشت. آنها می‌خواستند نظر منفی از امام (ره) بگیرند اما این اتفاق نیفتاد.

پیشکسوتان باید دائم در صحنه باشند

علی مرادخانی رئیس هیأت امنای مؤسسه هنرمندان پیشکسوت و معاون هنری وزارت ارشاد در این مراسم، گفت: هنرمندان پیشکسوتی از راه دور و نزدیک به این مراسم آمدند و هر چقدر این هنرمندان را عزیز بداریم برای آینده‌مان خوب است.

وی بیان داشت: سال گذشته تلاش کردیم علاوه بر برگزاری این مراسم جایی را برای پیشکسوتان در نظر بگیریم که با مرحمت آقای نوبخت این پیشنهاد مؤثر واقع شد و آقای عظیمی محل خوبی را با امکانات بهتر برای مؤسسه هنرمندان پیشکسوت در نظر گرفتند.

رئیس هیأت امنای مؤسسه هنرمندان پیشکسوت یادآور شد: پیشکسوتان باید دائم در صحنه باشند که می‌توان از خانم درودی نام برد که هنوز هم با انگیزه بسیار کارهای فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد و موزه وی نیز در حال آماده شدن است.

روضه را از امام حسین (ع) و کنسرت را از امام حسن (ع) آموختیم

حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: تکریم بزرگان در هر جامعه‌ای نشانه ارزش و کرامت آن جامعه است. قرآن بعد از سپاسگزاری از خداوند تشکر از پدر و مادر را مطرح می‌کند. هنرمندان در جایگاه مربیان و پدر و مادر جامعه هستند و در روایت داریم که سه گروه پدر، مادر دارید که نسبت به شما حق دارند. یکی پدر و مادر نسبی، دیگری پدر مادر سببی و پدر و مادری که معلم شما هستند. هنرمندان معلمان جامعه هستند.

وی تصریح کرد: به نظرم به همان اندازه که مردم نیاز به روضه دارند نیاز به برنامه‌های مرفه از جمله کنسرت، دارند. وقتی من این حرف را زدم برخی انتقاد کردند که روضه در مقام قیاس با کنسرت نیست. برای این موضوع می‌خواهم به اتفاقی که در روز عرفه و به روایت از مسروق خادم امام حسن (ع) و امام حسین (ع) رخ داد، اشاره کنم.

حجت‌الاسلام مازنی گفت: مسروق در روز عرفه به منزل امام حسین (ع) می‌رود و می‌بیند که در آنجا همه روزه گرفته‌اند و مشغول عبادت هستند. بعد به منزل امام حسن (ع) می‌رود و می‌بیند که در آنجا خبری از روزه و دعا نیست بلکه مردم مشغول خوردن شربت و شیرینی و تبریک و تهنیت هستند. او از این اتفاق تعجب می‌کند و از امام علت و فرق این رفتار را می‌پرسد. امام حسن (ع)‌ می‌فرمایند ما امام همه مردم هستیم امروز بعضی از مردم روزه‌دار هستند و می‌خواهند به ثواب برسند و بعضی هم می‌خواهند شاد باشند؛ ما در این روز تقسیم کار کردیم.

وی افزود: وقتی که می‌گوییم که در جامعه هم کنسرت و هم روضه باشد، این رفتار را از امام حسن (ع) و امام حسین (ع) آموختیم؛ آنها که مدعی دین هستند، کاتولیک‌تر از پاپ نشوند.

ارسال نظر: