دیدار "اوباما" و "پوتین" در حاشیه اجلاس گروه ۲۰

کدخبر: 2060301

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد، رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در چین چندین دیدار مختصر داشته‌اند اما دیدار رسمی آنها امروز دوشنبه برگزار می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "دیمیتری پسکوف"، سخنگوی کاخ کرملین در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه اجلاس گروه 20 در چین دیدارهای مختصری داشته و در خصوص انجام دیدار رسمی روز دوشنبه توافق کرده‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری‌ «تاس»، وی افزود: «پوتین چندین بار به طور مختصر چندین بار با اوباما گفت‌وگو کرده اما این گفت‌وگوها اصولی و درباره موضوع خاصی نبوده است. طرفین توافق کرده‌اند که روز دوشنبه دیدار جداگانه‌ای داشته باشند. هماهنگی‌ها برای این دیدار در حال انجام است».

پیش از این گمانه‌زنی‌هایی درباره مطرح شدن موضوع سوریه در دیدار اوباما و پوتین در چین عنوان شده بود. انتظار می‌رود امروز مسکو و واشنگتن در این دیدار در خصوص مسائل سوریه به توافق برسند.

یک منبع در هیأت اعزامی روسیه پیشتر به خبرنگاران گفته بود که اوباما از وتین خواسته تا دیداری در حاشیه اجلاس گروه 20 در چین داشته باشند. وی تأکید کرده، «اوباما به پوتین پیشنهاد این دیدار را داد».

پسکوف پیشتر اعلام کرد که رؤسای جمهور روسیه و آمریکا که در نشست گروه 20 شرکت‌ کرده‌اند، با برگزاری نشست جداگانه‌ای در حاشیه‌ این نشست موافقت کرده‌اند.

کرملین نیز پیشتر احتمال برگزاری نشست اوباما و پوتین را رد نکرد با اینحال به طور رسمی با برگزاری دیدار رسمی رئیس جمهور روسیه با رئیس جمهور آمریکا موافقت نشد.

طبق این گزارش، رؤسای جمهور دو کشور روسیه و آمریکا در اواخر نوامبر سال گذشته میلادی در کنفرانس تغییرات اقلیمی در پاریس با یکدیگر دیدار کردند. دو هفته قبل از آن تاریخ، آنها دیدار مختصری در حین نشست گروه 20 در شهر آنتالیا ترکیه داشتند.

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که پوتین و اوباما همچنین چندین بار گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر داشته‌اند.

ارسال نظر: